۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
مبل سازان کاربلد با وسوسه دستمزد بیشتر از عطاآباد خارج می شوند
مدیر گالری مبل عطاآباد:

مبل سازان کاربلد با وسوسه دستمزد بیشتر از عطاآباد خارج می شوند

گرگان- پقه، مدیر گالری مبل مختومقلی عطاآباد با اذعان به کمبود نیروی کار ماهر در این روستا، گفت: مبل سازان کاربلد با وسوسه دستمزدهای گزاف از عطاآباد به روستاهای پیرامونی مهاجرت می کنند.

عبدالجبار پقه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت اقلامی مانند چوب، یراق و پارچه نسبت به اواخر سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر گالری مبل مختومقلی عطاآباد ادامه داد: در حالی که قیمت تمام شده مبل برای سازندگان افزایش محسوسی داشته اما مشتریان انتظار دارند که مبل ها به همان قیمت سال گذشته عرضه شود که این امر فروش را کاهش داده است.

این فعال صنعت مبل افزود: دستمزد کارگران در سال جدید حدود ۶۰ درصد افزایش داشته و این موضوع یکی دیگر از عوامل موثر در رشد قیمت مبل تلقی می شود.

پقه گفت: در شش ماهه نخست سال معمولاً فروش در عطا آباد چندان مطلوب نیست و بیشتر تولیدگران مبل محصولات خود را به سایر استان ها به ویژه تهران و مازندران ارسال می کنند.

وی افزود: فروش به صورت کلی به نمایشگاه داران با سود ناچیزی انجام می شود و درآمد تولیدکنندگان مبل در شش ماهه اول، کفاف مخارج کارگر و اجاره بهای مراکز فروش را هم نمی دهد.

مدیر گالری مبل مختومقلی عطاآباد بیان کرد: در سال های اخیر تعدادی از روستاهای پیرامون عطاآباد صنعت مبل را شروع کرده و برخی از کارگران هم با وسوسه دستمزد بیشتر به این مناطق رفته اند لذا یافتن کارگر کاربلد به یک مشکل بزرگ تبدیل کرده است.

گفتنی است روستای عطاآباد آق قلا بیش از ۲۵۰ واحد تولید مبل داشته و از روستاهای بدون بیکار استان گلستان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha