۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
تولید یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن خوراک دام و طیور در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تولید یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن خوراک دام و طیور در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۵ واحد مجاز تولیدی خوراک دام و طیور در استان وجود دارد، گفت: ظرفیت اسمی تولید این کارخانه‌ها برای خوراک دام ۷۲۵ هزار و ۴۰۰ تن و برای خوراک طیور ۶۶۸ هزار و ۹۰۰ تن در سال است.

به گزارش بازار، امیرحسین بهداد روز چهارشنبه در نشست «اهمیت استفاده از کنسانتره در تغذیه دام»، خوراک دام بهداشتی را زمینه ساز تولید فراورده های دامی سالم و  تحقق شعار «دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» دانست و افزود: در فرایند تولید کنسانتره و خوراک آماده دام و طیور که به صورت مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان فعالیت می کنند، بر اثر حرارت و فشار ایجادشده در مراحل پخت و تولید صنعتی خوراک، بخش اعظم میکروب­‌ها و تخم ­انگل‌ها از بین می­ رود.

بهداد اظهار داشت: تغذیه دام، طیور و آبزیان با کنسانتره و خوراک بهداشتی، لازمه پرورش بهداشتی دام و طیور و جزء جدانشدنی زنجیره دام سالم، غذای سالم، انسان سالم است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، توقف فعالیت ۲۷ واحد غیرمُجاز خوراک دام و طیور در طی دو سال اخیر توسط اداره­ کل دامپزشکی استان را اقدامی مؤثر در راستای حمایت از تولید کنندگان واقعی و گامی مهم در جهت حفظ حقوق پرورش دهندگان عنوان کرد و اظهار داشت: به­ رغم موانع موجود در مسیر جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمُجاز، اداره ­کل دامپزشکی استان همچنان با قدرت به وظایف قانونی خود در زمینه تامین بهداشت و سلامت مواد غذایی ادامه می دهد.

وی همچنین انجام آزمایش‌های ادواری و منظم شیمیایی، میکروبی، قارچی، آفلاتوکسین و فلزات سنگین بر روی نمونه های نهاده های دامی و محصولات تولیدی کارخانجات را از اقدامات مهم اداره کل دامپزشکی با هدف نظارت بر اصول بهداشتی تولید خوراک دام سالم برشمرد و بر نقش سازنده دامپزشکان مسئول فنی این کارخانه ها تأکید کرد.

کد خبر: ۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha