۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
بررسی راهکارهای مهار تورم و حل چالش‌های اقتصادی کشور
در نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد با اقتصاددانان مطرح شد

بررسی راهکارهای مهار تورم و حل چالش‌های اقتصادی کشور

جمعی از اقتصاددانان کشور در نشستی با حضور وزیر اقتصادی و معاون اقتصادی رئیس جمهور، راهکارهای حل چالش‌های اقتصاد کشور را بررسی کردند.

به گزارش بازار، جمعی از اقتصاددانان مطرح کشور در نشستی با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، راهکارهای مهار تورم، رشد اقتصادی و حل چالش های اقتصاد کشور را بررسی کردند.

در این نشست، حاضران ضمن بررسی چالش های کنونی اقتصاد از جمله تورم، عدم‌تعادل های مختلف از جمله در بخش مالی و بودجه و اقتصاد خانوار، درباره راهکارهای بهبود وضع اقتصاد کشور تبادل نظر کردند.

این نشست تخصصی که در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی ‌و دارایی برگزار شد، علاوه بر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سبحانیان معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد؛ آقایان داود دانش جعفری، مصباحی مقدم، شاپور محمدی، آل اسحاق، عبده تبریزی، نصیری اقدم، شقاقی، صالحی، شریف زاده، عزتی، صادقی شاهدانی، محمد قاسمی، تیمور رحمانی و سید کمال سید علی و خانم مینو کیانی حضور داشتند که هر یک به ارایه دیدگاه ها و تحلیل های خود در زمینه مسائل مختلف اقتصادی در حوزه های سیاست های پولی، نرخ سود بانکی، سیاستهای مالیاتی، حذف ارز ترجیحی، نرخ تورم و نقدینگی پرداخته و راهکارهایی برای حل برخی از چالش های موجود در اقتصاد کشور ارائه کردند.

مولد سازی اموال و دارایی های مازاد دولت و شرکت‌های دولتی، تسریع در اتمام طرح های های نیمه تمام در کشور، مدیریت نقدینگی و اعمال سیاست های پولی، مالی و بودجه ای متناسب با شرایط کنونی اقتصاد به منظور مهار تورم از جمله محورهایی بود که حاضران در این نشست بر اجرای آن تأکید کردند.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha