۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
دپوی میلیاردها تومان سرمایه بی استفاده در مبادی منطقه آزاد اروند
فیلم گروه استان‌ها؛

دپوی میلیاردها تومان سرمایه بی استفاده در مبادی منطقه آزاد اروند

آبادان - ساعت سازه‌ های گرانقیمت در چهار ورودی منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر با وجود صرف هزینه های سرسام آور بی استفاده رها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، از سال‌ها قبل سازمان منطقه آزاد اروند و گمرک توافق کردند به منظور بهره‌مندی مردم، واحدهای تجاری و اقتصادی و صنایع شهرهای آبادان و خرمشهر از مزیت‌های منطقه آزاد، در چهار نقطه ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر سازه هایی بزرگ و گران قیمت با صرف میلیاردها تومان و نیروهای قابل توجه نصب شود تا گمرک در آنها مستقر شود ولی گمرک از استقرار در این مناطق سر باز می زند و دلایل خود را دارد.

اکنون معاون سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص این مبادی ورودی می گوید: بحث مبادی ورودی منطقه آزاد اروند یک موضوع مفصلی است که مسئله آن به طول انجامیده که شاید حل آن نیاز به پیگیری‌های فرا منطقه‌ای بوده و در این منطقه قابل حل نباشد؛ بنابراین طی مکاتباتی که با گمرک کل کشور صورت گرفت، مقرر شد تا گمرک ظرف مدت ۱۵ روز وضعیت مبادی ورودی منطقه آزاد اروند را از هر حیث تعیین تکلیف نماید.

علی خانی افزود: بالغ بر ١٨٠ نفر نیرو در گیت‌های منطقه مشغول فعالیت هستند که حق و حقوق آنها در چند سال گذشته بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند بوده اما با تمام هزینه‌هایی که صورت گرفت، این مبادی به طور کامل راه‌اندازی نشد و دستاورد مهم آن خلل در حوزه تولید بود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در صورتی که گمرک از قبول مسئولیت کامل گیت های ورودی و نیروهای مستقر سر باز زند، سازمان گیت‌ها را باز پس گرفته و نیروهای موجود در مبادی ورودی نیز از محل فراخوانده و در حوزه‌های دیگر به‌کار گرفته خواهند شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha