۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
ایران؛ بزرگترین وارد کننده چادر مشکی در جهان
رفیعی پور مطرح کرد؛

ایران؛ بزرگترین وارد کننده چادر مشکی در جهان

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: مصرف سالیانه چادر مشکی در ایران ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع است.

به گزارش بازار؛ زینب السادات رفیعی پور علوی کارشناس سیاسی –اجتماعی مصرف سالیانه چادر مشکی در ایران را ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مربع با ارزبری ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون یورو دانست. وی با بیان اینکه در ایران خرید چادر مشکی ، به عنوان کالای فرهنگی برای برخی بانوان ایرانی جهت داشتن پوشش خاص الزامی تلقی می گردد؛ ضمن اشاره به مبادلات پرسود کشورهای صادر کننده چادر مشکی به ایران، صادر کنندگان چادر مشکی با کیفیت به ایران را ژاپن و کره جنوبی دانست .

رفیعی پورعلوی با بیان اینکه قدمت چادر بنا به آنچه در کتاب های تاریخی آمده به زمان هخامنشیان در ایران می رسد افزود : از زمان صفویان چادر به عنوان پوشش رسمی بانوان ایرانی رواج یافت.

رفیعی پور علوی با توجه به اینکه در ایران پوشش بیرونی برخی بانوان، با توجه به اعتقادات دینی، چادر مشکی است، به لزوم تنوع دهی در تولید چادر مشکی جهت جلب توجه سلایق مختلف اشاره کرد و افزود: شایسته است علاوه بر تولید چادر سراسر مشکی، در برخی از مدل ها، چادر مشکی با حاشیه های رنگی تولید گردد.

وی در پایان گفت: در حاشیه آستین و کمر برخی مدل های چادر مشکی می توان از پارچه های رنگی مرغوب استفاده کرد. رفیعی پور علوی، طراحی مد و لباس را علاوه بر اشتغال آفرینی و رشد اقتصاد ملی، عامل اساسی جهت بالا بردن نشاط اجتماعی و سطح کیفی زندگی مردم ایران دانست.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha