۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
معطل نگه داشتن ۱۸ ماهه یک تولیدکننده در مازندران
رئیس اتاق بازرگانی مازندران انتقاد کرد؛

معطل نگه داشتن ۱۸ ماهه یک تولیدکننده در مازندران

ساری- رئیس اتاق بازرگانی مازندران از معطل نگه‌داشتن ۱۸ ماهه یک تولیدکننده برای دریافت مجوز خاک‌برداری در استان انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی مازندران، عبدالله مهاجر با اشاره به مشکلاتی که سد راه تولیدکنندگان است و برخی پرونده ها مانند شرکت آجر ماشینی گلوگاه که به ۱۸ ماه رسیده و هنوز نتوانسته است مشکل را برطرف کند، گفت: برخی دستگاه ها، پاسخ شفاف و روشنی را به تولیدکننده نمی دهند و او را در بروکراسی های اداری پیچیده وارد می کنند که اتلاف وقت است و به تولید ضربه می زند.

وی با اشاره به اینکه “خاک رس” ماده اولیه شرکتهای تولید آجر ماشینی است و آنها باید این ماده را از زمینهای رُسی بایر و بلااستفاده تامین کنند، افزود: شرکتها پس از برداشت خاک، باید زمین غیر حاصلخیز را به یک زمین با قابلیت کشاورزی تبدیل کنند که این مهم از سوی فعالان اقتصادی انجام می شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با بیان اینکه مالک شرکت آجر ماشینی گلوگاه، تمام فرآیندهای استعلامی را انجام داده است، از اداره کل جهاد کشاورزی خواست که صدور مجوز را تسهیل کند.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود هم در این نشست با اشاره به نظرات مختلفی که در برداشت ماده معدنی وجود دارد، اظهار داشت: در تغییر کاربری اراضی، در برخی موارد که خدمات کشاورزی به دنبال دارند، بهره برداران از پرداخت عوارض معاف هستند و بهتر است که این اراضی سنددار شوند تا بهره بردار را در جریان دریافت مجوزات دچار چالش نکند.

در این جلسه، سید محمود حسینی استاندار مازندران با توجه به توضیحات مدیران کل جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، و اینکه تثبیت مالکیت برای اراضی زمانبر است؛ از مدیرکل جهاد کشاورزی استان خواست که ظرف یک هفته آینده مشکل این شرکت و مشابه آن را حل کند و به مدیرعامل شرکت آجر ماشینی گلوگاه نیز اعلام کرد که اگر نتیجه نگرفتند، به دفتر استاندار مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      اقا به رییسی بگوبید یه تکه پا با هواپیما بیاید مشکل را حل کند و با هواپیما برگردد هم دی دید سواری و هم کار مردمانجام می شود