۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
صنعت نساجی اصفهان رو به افول| ترک‌ها گوی سبقت را ربودند
رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان:

صنعت نساجی اصفهان رو به افول| ترک‌ها گوی سبقت را ربودند

اصفهان- تقی‌زاده؛ رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان با اشاره به اینکه نساجی اصفهان رو به افول است، گفت: مردم دیگر مثل گذشته قدرت خرید ندارند و به علت مشکلات اقتصادی بازار پارچه کمی دچار رکود شده است.

احمد تقی زاده در گفت و گو با بازار اظهار کرد: به روز نبودن ابزارهای صنعت نساجی در اصفهان و گران تمام شدن قیمت مواد اولیه باعث شده که اصفهان از لحاظ صنعت نساجی با رکود روبرو شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه اصفهان نتوانسته در رقابت با کالاهای ترک و چینی گوی رقابت را ببرد، افزود: تولید داخل ما با وجود اینکه از کیفیت بالایی برخوردار است اما به خاطر هزینه‌های جاری و همچنین بالارفتن حقوق کارگر بیمه، مواد اولیه آن به سختی تهیه می‌شود و افزایش هزینه‌های گمرک و نوسانات قیمت ارز هم باعث گرانی پارچه‌های وارداتی شده است بنابراین، به صرفه نیست و به همین خاطر تولید کمی داریم.

کاهش قدرت خرید مردم
رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مردم دیگر مثل گذشته قدرت خرید ندارند و به علت مشکلات اقتصادی بازار پارچه کمی دچار رکود شده است.

تقی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چرا در ماه های اخیر با گرانی بیش از حد قیمت پارچه روبرو شده ایم اظهار داشت: پارچه‌های تولید داخل به علت گران شدن مواد اولیه و پارچه‌های وارداتی به واسطه نوسانات ارزی، در چند ماه اخیر گران شده است.

ایرانی هایی به نام تُرک
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار در ارتباط با اینکه چرا مردم کمتر از تولیدات داخل استقبال می کنند و خرید پارچه های ترک را ترجیح می دهند، بیان کرد: یکی از مشکلات صنف پارچه فروشان، طرز فکر غلط مردم در رابطه با تولیدات داخل باعث شده که مردم فکر کنند جنس ترک، از کیفیت بهتری برخوردار است در حالی که اینطور نیست و پارچه هایی که در یزد تولید می شود از درجه کیفیت بسیار بالاتری نسبت به اجناس ترک برخوردار است.

سودجویی با نام لباسهای ترک
رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان تصریح کرد: این ذهنیت غلط باعث شده که برخی از تولید کنندگان پوشاک با دوختن مارک ترک به لباسهای تولید ایران سودجویی کنند و پوشاک خود را با نام ترک و با قیمت بالاتری بفروشند به این خاطر که مخاطبان نیز از پوشاک ترک بیشتر استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه روزگاری اصفهان با پارچه هایی که تولید می کرد لباس نظامیان انگلیسی را تامین می کرد و به همین خاطر به منچستر ایران شهرت یافته بود گفت: متاسفانه اکنون به دلایل مختلف صنعت نساجی اصفهان رو به افول رفته است.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha