۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
اصناف یار و مددکار نهادهای دولتی هستند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

اصناف یار و مددکار نهادهای دولتی هستند

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: اصناف در حوزه اقتصادی همواره یار و مددکار سازمان‌ها و نهادهای دولتی بوده و هستند.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن گرامیداشت یکم تیرماه روز ملی اصناف، اظهار کرد: اصناف در حوزه اقتصادی همواره یار و مددکار سازمان‌ها و نهادهای دولتی بوده و هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر اثر گذاری اصناف در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: اصناف و بازاری‌ها درتمامی سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار نظام و دولت‌های مختلف بودند و همواره نقش موثری را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه اصناف در حوزه مسائل اقتصادی یک نهاد مدنی است، افزود: اگرچه حوزه فعالیت اصناف اقتصاد خُرد است اما با توجه به آمارهای اعلام شده، بخش اعظم رشد اقتصاد کشور در سال گذشته مربوط به حوزه اصناف بوده است.

حسن زاده وجود کالای قاچاق و تقلبی را به عنوان یکی از مشکلات جدی بخش اصناف یاد کرد و گفت: این موضوع متاسفانه مشکلات عدیده‌ای را در حوزه اقتصادی به وجود آورده، مساله‌ای که نه تنها باعث آسیب به تولید می‌شود بلکه اصناف و بازار را صدمه می‌زند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اصناف را کمک حال تولید دانست و گفت: تمامی محصولات تولیدی به بالطبع باید در بازار عرضه شود، که نقش اصناف در حوزه عمده و خرده فروشی و حتی تامین و توزیع بسیار موثر است.

به گفته او، اصناف در حوزه اقتصاد مقاومتی کارآفرین محسوب می‌شوند زیرا این کسب و کارها هرچند محدود و کوچک منجر به اشتغال و توسعه اقتصاد کشور می‌شوند.

حسن زاده از کرونا به عنوان مشکلی طولانی مدت برای کسبه یاد کرد و افزود: متاسفانه در دو سال گذشته تعطیلی‌های مکرر اصناف به دلیل قرنطینه کرونا باعث بروز مشکلات اقتصادی زیادی برای اصناف شد. با این حال کسبه همیشه در حوزه تامین کالا و نیازهای ضروری مردم به ارائه خدمات پرداختند.

وی ضمن یادآوری اینکه تورم اقتصادی و تعطیلی اصناف به دلیل کرونا منجر به افزایش رکود در بازار شد، افزود: اثر رکود و کاهش قدرت خرید بر اصناف سایه انداخته و شاید هنوز هم ترمیم نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش مالیات به عنوان نگرانی دیگری بین اصناف یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه وسعت کار اصناف کوچک شده، دغدغه افزایش مالیات اکنون برای اصناف وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود محاسبه مالیات صنوف به گونه‌ای تعریف شود که با توجه به محدودیت‌های کسبه در ایام کرونا منجر به مشکل برای اصناف نشود.

حسن زاده در خاتمه با بیان اینکه پرداخت مالیات به مباحث عمرانی و اجتماعی کشور یک امر ضروری است، افزود اما این نکته را هم نمی‌توان نادیده گرفت که کسبه تنگناهای اقتصادی را پس از قرنطینه کرونا پشت سرگذاشتند و بنابراین به نظر می‌رسد یک مالیات منطقی باید برای آنها محاسبه شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha