۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
افزایش نرخ جفت ارز USD/JPY| افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن همچنان ادامه دارد
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز USD/JPY| افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن همچنان ادامه دارد

قیمت USD/JPY همچنان در یک روند صعودی قوی قرار داشته و به نظر می رسد این افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت USD/JPY همچنان در یک روند صعودی قوی قرار داشته و واگرایی سیاست های میان بین فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن (BOJ) ادامه دارد. نرخ مبادله USD به JPY در حال حاضر روی نقطه ۱۳۶.۱۲ معامله می شود که چند واحد کمتر از بالاترین سطح امسال آن یعنی ۱۳۶.۵۵ است. با اینحال این نرخ نسبت به پایین ترین سطح خود در ماه می تقریباً ۸ درصد افزایش یافته است.

چرا ارزش ین ژاپن در حال کاهش است؟
نرخ تبدیل ین به دلار در چند سال گذشته در یک روند صعودی قوی بوده است. این نرخ اکنون نسبت به پایین ترین سطح خود در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۴ درصد و تنها در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافته است. این تحرک قیمت بیشتر به دلیل واگرایی مداوم بین سیاست های فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن است.

فدرال رزرو تصمیم گرفته در تلاش برای مبارزه با تورم، بیش از حد مواضع جنگ طلبانه خود را اعمال نماید. در همین راستا، این بانک همچنین نرخ بهره را ۱۲۵ واحد در سال جاری افزایش داد و همچنین تاکید دارد که افزایش نرخ بیشتری در راه است. تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا در نشست آتی خود، نرخ بهره بانکی را بار دیگر ۰.۵۰ درصد یا ۰.۷۵ درصد افزایش یابد.

از سوی دیگر، بانک مرکزی ژاپن در میان بانک های مرکزی بزرگ جهان، موضعی کاملا متفاوت اتخاذ کرده و تاکنون نشانه از علاقه این بانک برای افزایش نرخ بهره بانکی دیده نشده است. حتی با وجود اینکه ژاپن بیشترین نرخ تورم را در سال‌های اخیر داشته، لحن مثبت خود را حفظ کرده است. بانک مرکزی ژاپن طی جلسه هفته گذشته خود تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر و روی ۰.۱۰- نگه دارد.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای قیمت USD/JPY جلسه شهادت پیش روی توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواهد بود. به گفته منابع نزدیک به فل رزرو، جروم پاول احتمالا در این جلسه توضیح خواهد داد چرا بانک مرکزی آمریکا، پیشرفت تورم در سال ۲۰۲۱ را اشتباه ارزیابی کرد و آیا افزایش نرخ های بهره بانکی تأثیر منفی بر اقتصاد خواهد داشت یا خیر. داده های منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که بخش مسکن در آمریکا با رکورد مواجه بوده و تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در ماه می به شدت کاهش داشته است.

پیش بینی نرخ USD/JPY

افزایش نرخ جفت ارز USD/JPY| افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن همچنان ادامه دارد

نمودار روزانه نشان می دهد که نرخ دلار به ین طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. نرخ فعلی، بالاتر از سطح مقاومت مهم آن در ۱۳۱.۱۶ حرکت کرده است که بالاترین نقطه در ۲۹ آوریل محسوب شده و همچنین توسط میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حمایت می شود. این درحالیست که اندیکاتور MACD بالاتر از نقطه خنثی قرار دارد.

بنابراین، مسیر پیش رو برای جفت USD/JPY صعودی بوده و سطح کلیدی بعدی برای رصد نیز در نقطه ۱۳۸ قرار دارد. افت نرخ به زیر سطح حمایت ۱۳۱.۱۶، این دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha