۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
خرید اسید سیتریک در این روزهای داغ با قیمتی مناسب

خرید اسید سیتریک در این روزهای داغ با قیمتی مناسب

اسید سیتریک یک اسید میوه است که به طور طبیعی وجود دارد و در حال حاضر به عنوان یک محصول تجاری از طریق روش طبیعی تخمیر تولید می‌شود.

به گزارش بازار، اسید سیتریک یک اسید میوه است که به طور طبیعی وجود دارد و در حال حاضر به عنوان یک محصول تجاری از طریق روش طبیعی تخمیر تولید می‌شود. تولید اسید سیتریک از روش تخمیر، شامل تخمیر کربوهیدرات‌های ذرت و ملاس با استفاده از Aspergillus niger یا Candida sp است. در این روش اسید سیتریک چندین مرحله تصفیه را طی می‌کند و در نهایت به شکل طبیعی بسیار خالص به دست می‌آید. از نام‌های دیگر آن می‌توان به نمک ترش، آسیلتن، سیترتن، سیترو، ۲-هیدروکسی-۱، ۲، ۳-پروپانتری کربوکسیلیک اسید، اسید سیتریک بی‌آب، کیسلینا سیترونوا، کیسلینا ۲-هیدروکسی-۱، ۲، ۳-پروپانتری کاربونووا، سیتراکلین و سیتریک اسید اشاره داشت.

ویژگی‌های اصلی پودر اسید سیتریک

ظاهر فیزیکی اسید سیتریک جامد به صورت کریستال، پودر، بی‌رنگ یا سفید و بی‌بو است. اسید سیتریک رطوبت سنج، ساینده و خورنده است. پودر اسید سیتریک زیست تخریب‌پذیر است، می‌توان آن را با زباله‌های معمولی دفع کرد و برای انسان و محیط زیست سمی نیست. با این حال، برای چشم‌ها و پوست تحریک‌کننده است و در صورت بلع یا استنشاق ممکن است باعث تحریک یا ناراحتی شود. چگالی این ماده ۱. ۶۶۵ گرم در میلی لیتر است و اندازه ذرات متوسط آن به طور کلی بین ۲۷۰ تا ۵۰۰ میکرومتر است. پودر اسید سیتریک با نام "E۳۳۰ " به عنوان یک افزودنی غذایی شناخته می شود.

کاربردهای پرمصرف‌ترین اسید

اسید سیتریک در مواد غذایی

اسید سیتریک هم به عنوان تقویت‌کننده طعم طبیعی و هم به عنوان نگهدارنده در انواع غذاها مانند مربا و ژله و کنسرو میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود. همچنین در بستنی، نوشیدنی‌های میوه‌ای، آب نبات و نوشابه‌های گازدار کاربرد دارد. به تنظیم اسیدیته کمک می‌کند، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و به حفظ رنگ در محصولات غذایی کمک می‌کند. اسید سیتریک به دلیل PH پایین و مشخصات اسیدی آن می‌تواند به محافظت در برابر بوتولیسم در محصولات کنسرو شده و سایر غذاهای کنسرو شده کمک کند.

دارو و مکمل‌های غذایی

اسید سیتریک و سیترات نسبی نزدیک آن به عنوان مواد غیر فعال در برخی داروها و مکمل‌های غذایی استفاده می‌شوند. از نمک سیترات این ماده به دلیل داشتن طعم کمی ترش و داشتن حالت اسیدی برای کنترل PH و گرفتن تلخی برخی از داروها استفاده می شود. همچنین اغلب به مکمل‌ها اضافه می‌شود تا مواد مغذی مانند منیزیم، کلسیم و روی در دسترس‌تر و راحت‌تر جذب شود.

محصولات پاک‌کننده

اسید سیتریک و سیترات معمولاً در محلول‌های تمیزکننده خانگی و تجاری برای از بین بردن لکه‌ها، بوها و تجمع آب سخت استفاده می‌شوند. درست مانند زمانی که به عنوان یک افزودنی غذا یا دارو استفاده می‌شود، اسیدیته طبیعی آن نیز آن را در کنترل pH پاک‌کننده‌های خانگی مفید می‌کند. پس به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی اسید سیتریک، می‌توان از آن به عنوان یک ضد عفونی‌کننده مؤثر در محیط‌های خانگی، تجاری و بالینی استفاده کرد.

خرید اسید سیتریک در این روزهای داغ با قیمتی مناسب

اسید سیتریک در محصولات آرایشی و بهداشتی

عمدتاً به دلیل توانایی آن در نرم کردن آب، در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی، از آن به عنوان یک نگهدارنده استفاده می‌شود که به تنظیم تعادل اسید و باز کمک می‌کند. با کیلیت کردن فلزات به حفظ لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی کمک می‌کند. می‌تواند به لوازم آرایشی برای کمک به تنظیم تعادل اسید / باز اضافه شود و معمولاً در ساخت بمب‌های حمام استفاده می‌شود.

رسوب زدایی

اسید سیتریک را می‌توان برای رسوب زدایی وسایل کوچک مانند کتری و همچنین سایر کاربردهای رایج از جمله تمیز کردن قهوه ساز، اتو، بخارشوی، ماشین ظرفشویی، شیر آب و سر دوش استفاده کرد.

با این حال، بیش از ۷۰ درصد از تولید اسید سیتریک در صنایع غذایی کاربرد دارد.

فواید چشمگیر اسیدسیتریک برای سلامتی

- این ماده در بدن، انرژی را متابولیزه می‌کند.

- جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد. اسید سیتریک جذب مواد معدنی خاصی مانند منیزیم، کلسیم و روی را در بدن افزایش می‌دهد.

- سیتریک اسید از بدن در برابر سنگ کلیه محافظت می‌کند و از تشکیل سنگ کلیه جدید جلوگیری می‌کند.

خرید اسید سیتریک

اگر قصد استفاده از این اسید همه کاره و ارزان را دارید، باید بدانید که اسید سیتریک مورد نیاز خود را از کجا تهیه کنید؟

بازرگانی پویاویژن تأمین‌کننده اسید سیتریک ممتاز و با کیفیت در گریدهای مختلف است. پیشنهاد ما امتحان و خرید اسید سیتریک برای یکبار از پویا ویژن است که برای همیشه مشتری ما خواهید بود.

هنگام خرید اسید سیتریک برای استفاده در غذای خود، ما قویاً به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک اسید سیتریک درجه غذایی تهیه کنید، همچنین گریدهای دیگری مانند گرید صنعتی وجود دارد که برای استفاده در مواد غذایی مناسب نیستند و این گریدها از نظر قیمت معمولاً ارزان‌تر از گرید غذایی می‌باشند.

ماندگاری سیتریک اسید

اسید سیتریک ماندگاری طولانی دارد، به طور بالقوه معمولاً ۵ سال یا بیشتر زمانی که در شرایط نگهداری‌ایده‌آل (تاریک، خشک و بدون هوا) نگهداری شود، ماندگار است. با این حال، به دلیل ماهیت رطوبت سنجی (جذب رطوبت از هوا) ممکن است که دانه‌های آن به یکدیگر بچسبند و کارایی آن کاهش پیدا کند، پس بهتر است از فاقد رطوبت بودن محیط مطمئن شوید.

تولید سالانه اسید سیتریک

به دلیل کاربردهای متنوع و زیاد این ماده، سالانه بیش از دو میلیون تن اسیدسیتریک تولید می‌شود. افزایش آگاهی در مورد اثرات نامطلوب ناشی از مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات مورد استفاده روزانه باعث شده است تا مصرف‌کنندگان به سمت محصولات ارگانیک سوق پیدا کنند تا مصرف مواد شیمیایی خود را کاهش دهند. این امر چشم انداز مثبتی را برای رشد بازار اسید سیتریک ایجاد کرده است. افزایش تقاضا برای نوشیدنی‌های آماده و غذاهای فرآوری شده در کشورهای در حال توسعه به دلیل رشد مداوم اقتصادی، سبک زندگی پرمشغله، افزایش شهرنشینی و افزایش درآمد از دلایل رشد بازار اسید سیتریک است. بیشترین مصرف در سه حوزه غذا و نوشیدنی، شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های خانگی و داروسازی است.

خرید اسید سیتریک در این روزهای داغ با قیمتی مناسب

و در آخر اینکه؛

اسید سیتریک یک ماده شیمیایی آلی با ساختار مولکولی منحصر به فرد است و صنعت جهانی آن در طبیعت متمرکز است.

تعداد تأمین‌کنندگان اسید سیتریک قابل توجه است و این عامل باعث رقابت بیشتر می‌شود. خرید اسید سیتریک در این روزهای داغ با قیمتی مناسب پیشنهاد ویژه پویاویژن است.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha