۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
صدور حواله برای اجرای قانون ۱۴۰۰ تامین قیر رایگان از سوی وزارت نفت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد

صدور حواله برای اجرای قانون ۱۴۰۰ تامین قیر رایگان از سوی وزارت نفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر نفت در مورد بحث قانون تامین قیر رایگان اعلام کرد، ۴.۵ هزار میلیارد تومان از منابع اختصاصی مصوب سال ۱۴۰۰ هنوز باقی مانده که حواله آن را صادر کرده‌ایم.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: جلسه امروز با حضور اوجی وزیر نفت و مدیران نفتی برگزار و میزان منابع درآمدی حاصل از فروش و صادرات منابع نفتی و محصولات پتروشیمی در بودجه سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اوجی در مورد بحث قانون تامین قیر رایگان اعلام کرد، ۴.۵ هزار میلیارد تومان از منابع اختصاصی مصوب سال ۱۴۰۰ هنوز باقی مانده که حواله آن را صادر کرده‌ایم و این رقم حداقل ۶ ماه سال را کفایت می کند زیرا در سال گذشته در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان تخصیص قیر انجام شده است.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: براساس بودجه سال ۱۴۰۱ منابع لازم برای تامین قیر رایگان از محل درآمدی شرکت نفت در نظر گرفته شده است اما مجموع درآمدی شرکت نفت از محل منابع نفتی ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده و به موجب مصوبه بودجه امسال این شرکت باید ۱۹ هزار میلیارد تومان به تامین قیر اختصاص دهد و اینگونه زمین گیر می شود و سایر سرمایه گذاری‌های حوزه نفت متوقف خواهد شد، در حالی که سرمایه‌گذاری در نفت از نان شب هم واجب تر است و در صورت عدم سرمایه گذاری در آینده ای نزدیک با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: براین اساس لازم است، این مصوبه اصلاح شود و بهترین روش همان مصوبه سال ۱۴۰۰ است یعنی از محل تهاتر نفت، وکیوم باتوم و قیر تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تایید نظر وزارت نفت در خصوص اصلاحیه مصوبه تامین قیر رایگان بر این نکته تاکید کرد: وزارت نفت با بخش خصوصی با مسالمت رفتار کند و در گذشته وعده‌های بسیاری در مورد ساخت پتروپالایشگاه های کوچک داده اما یک مورد هم تحقق پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: همچنین وزارت نفت باید با ایجاد جایگاه های LPG، سوخت گاز را برای خودرو تقویت کند و در کنار بنزین و گاز CNG، مصرف گاز LPG هم رواج پیدا کند و براساس بودجه دو هزار میلیارد تومان برای این موضوع اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha