۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
سیویک تایپ R با 316 اسب بخار قدرت در راه خیابان
بازار از محصول جدید «هوندا» گزارش می دهد

سیویک تایپ R با 316 اسب بخار قدرت در راه خیابان

شرکت هوندا، محصول سیویک تایپ R را که با یک پیشرانه چهار سیلندر به قدرت ۳۱۶ اسب بخار سال آینده راهی بازار می کند، پایان هفته جاری در جشنواره سرعت «گودوود» معرفی و رونمایی خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان بزرگ در دنیا هر سال محصولات پر تیراژ خود را به عنوان نسل جدید فیس لیفت یا نیوفیس می کنند. هوندا دومین خودروساز بزرگ ژاپن که سهم بازار قابل توجهی در دنیا دارد، نسل جدیدی از «سیویک» محصول پرفروش خود بزودی معرفی و عرضه بازار خواهد کرد. عرضه نسل جدید سیویک می تواند کار را برای هیوندای و فولکس واگن در بازار اروپا و آمریکا، سخت تر از همیشه کند.

به تازگی تصاویری از اولین تست سیویک تایپ R توسط عکاسان جاسوس شکار و در توییتر منتشر شده است. آن طور که از عکس ها مشهود هست این خودرو هاچ بک ساخته شده و بیشترین تمرکز هوندا به بخش طراحی بدنه و آیرودینامیک آن بوده است. در زمان تست این خودرو جدید ژاپنی در پیست، کاور های استتاری بدنه در قسمت عقب خودرو، از سپر و باله آیرودینامیکی جدا شده و تغییرات اصلی نمایان شده است. در تایپ R سیستم تعلیق عقب تقویت و اگزوز ها نسبت به نسل پیشین ارتقا یافته است.

هوندا برای افزایش ضریب ایمنی و پایداری محصول خود سیستم عقب را چهار لینک طراحی و تولید کرده است، این آرایش سیستم تعلیق علاوه بر بهبود پایداری سبب کاهش ورود ضربات ناشی از سطح جاده در زمان حرکت می شود. سیستم اگزوز خودرو نیز برای تقویت توان پیشرانه سه تیکه طراحی و ساخته شده که ضریب خروج اگزوز را افزایش می دهد.

سیویک تایپ R با 316 اسب بخار قدرت در راه خیابان

افزایش ایمنی
هوندا، سیویک تایپ R را به گونه ای طراحی و تولید کرده است که از تست تصادف نسبت به نسل پیشین خود سربلند خارج شده است. همانطور که پی شتر اشاره شده این خودرو یک هاچ بک پنج در هست که در نمای جلو خودرو شاهد جلو پنجره بزرگ و البته گلگیر های حجیم تر نسبت به نسل گذشته هستیم. از سویی فرم چراغ های و گرافیک آن ها نیز تغییر کرده و نما سیویک تایپ R را به محصولات آکورا نزدیک تر کرده است. رکاب های جانبی خودرو و باله این خودرو به گونه ای طراحی شده که در زمان تصادف کمترین آسیب و در زمان حرکت بالاترین عملکرد را از خود نشان خواهند داد.

سیویک تایپ R دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم دو لیتر می تواند ۳۱۶ اسب بخار قدرت تولید کند. قدرت تولید شده در پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به سر چرخ های جلو منتقل می شود

قوای فنی به سبک ژاپنی
سیویک در بازارهای جهانی به کم استهلاکی مشهور است، این خودرو دارای یک پیشرانه نسل جدید موتور های احتراقی است که کمترین آلایندگی را تولید می کند. این پیشرانه چهار سیلندر با حجم دو لیتر می تواند ۳۱۶ اسب بخار قدرت برای تایپ R تولید کند. قدرت تولید شده در پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به سر چرخ های جلو منتقل می شود؛ این قوای فنی می تواند سیویک تایپ R را به سریع ترین و قوی ترین هاچ بک پنج در دنیا تبدیل کند. هرچند که دیفرانسیل جلو بودن این خودرو مزیت بالا برای پایداری دارد؛ اما می تواند منجر به افزایش خرابی سیستم تعلیق شود.

این خودرو می تواند در پیست نوربرگ رینگ رنو مگان رقیب جدی خود را شکست داده و لقب بهترین هاچ بک دنیا در سال آینده را به خود اختصاص دهد. درحال حاضر رنو مگان پرچمدار سرعت در پیست نوربرگ رنیگ است، ۲۰۲۳ را می توان رقابت خودروسازان برای تصاحب سرعت معرفی کرد.

سیویک تایپ R با 316 اسب بخار قدرت در راه خیابان

کیفیت ارتقا یافته است؟
به تازگی خبرهایی در خصوص کاهش کیفیت هوندا آکورد در رسانه های اروپایی منتشر شد. این گزارش حاکی از آن بود که اجزای داخل کابین مانند داشبورد، رو دری و صندلی ها با سر و صدا و ضعف کیفی همراه هستند. هوندا در انگلیس، آمریکا و کانادا سایت تولید داشته و برخی از اجزای خودرو توسط زنجیره تامین اروپا و آمریکا تهیه می شود. کاهش کیفیت منوط به افت تولید قطعه سازان اروپایی و آمریکایی بوده که در دوران پسا کرونا بحران مالی را تجربه کردند.

رسانه ای شدن خبر تولید هوندا سیویک تایپ R نقد هایی را در خصوص کیفیت با خود به دنبال داشته است. آن طور که پیش تر مدیران این خودروساز اعلام کرده بودند، برای افزایش کیفیت محصولات آتی تمام زنجیره تامین همکار هوندا «آدیت» شده و مجدد قطعات عرضه شده به این خودروساز بررسی خواهد شد. بنابراین می توان امیدوار بود که سیویک هاچ بک با ارتقا کیفیت همراه است.

براساس آنچه که پیشتر شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده بود، سیویک تایپ R پنچشنبه هفته جاری در جشنواره سرعت «گودوود» رونمایی خواهد شد

سیویک تایپ R به کجا عرضه می شود؟
بر اساس آن چه که پیش تر شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده بود، سیویک تایپ R پنجشنبه هفته جاری در جشنواره سرعت «گودوود» رونمایی خواهد شد. این رونمایی با حفظ پوشش استتار بدنه است و ظاهر خودرو به طور کامل در سال میلادی آینده در آلمان رونمایی و عرضه خواهد شد. بنابراین می توان دریافت که برخلاف روال سابق هوندا این بار قلب بازار اروپا را به جای بازار آمریکا هدف قرار داده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha