۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مبارزه با آفات کشاورزی موجب افزایش ۳۰ درصدی محصولات می‌شود
معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مبارزه با آفات کشاورزی موجب افزایش ۳۰ درصدی محصولات می‌شود

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه کشاورزان با اقدامات مفید برای جلوگیری از خسارت آفات و علف‌های هرز به افزایش تولید کمک کنند، گفت: مبارزه با آفات، امراض و علف‌های هرز موجب افزایش ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، علی رخ افروز روز پنج شنبه در نشست خبری خود در تبریز اظهارکرد: برای حفظ و ارتقای موقعیت برای افزایش محصول در واحد سطح باید مدیریت درست و مدیریت سالم در مزرعه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان گندمکار و کلزاکار هرچه سریع‌تر نسبت به مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع خود اقدام کنند، افزود: کشاورزان با اقدامات خود کمک به افزایش تولید کنند که یکی از آن‌ها، اقدامات مفید برای جلوگیری از آفت و علف‌های هرز است.

رخ افروز گفت: با توجه به تأثیر سوء آفات، امراض و علف‌های هرز بر کمیت و کیفیت محصول تولیدی، کشاورزان لازم است کار مبارزه را با راهنمایی کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها با دقت و جدیت کافی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به رطوبت و شرایط جوی حاکم بر منطقه برای کنترل بیماری‌های قارچی (رنگ زرد) کشاورزان در صورت مشاهده، باید نسبت به مصرف قارچ کش‌ها اهتمام داشته باشند.

رخ افروز ادامه داد: با توجه به زمان حساس رویش گندم و مراقبت‌های ویژه در این زمان داشت و در زمینه تغذیه بر مصرف کودها به خصوص کلرور پتاسیم و سولفات آمونیوم و در زمینه مبارزه زمان سمپاشی، باید تناوب زراعی را رعایت کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: حفظ سه برگ انتهایی بوته‌های گندم از بیماری‌های قارچی به لحاظ نقش ویژه آنها در عمل فتوسنتز در زمان پر کردن دانه‌ها باعث تشکیل سنبله سالم گندم و در نتیجه افزایش محصول خواهد شد.

کد خبر: ۱۵٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha