۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
پیشرفت طرح توسعه میدان نفتی چنگوله مناسب نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پیشرفت طرح توسعه میدان نفتی چنگوله مناسب نیست

ایلام- بسطامی، رئیس مجمع نمایندگان ایلام با اشاره به لزوم توسعه میدان‌های نفتی در استان، گفت: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله پیشرفت مناسبی ندارد.

علی اکبر بسطامی در گفت و گو با بازار با اشاره به اهمیت ویژه میدان نفتی چنگوله اظهار داشت: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله یکی از مطالبات اساسی مردم استان است، اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد و اخذ مجوزهای لازم تا کنون پیشرفت قابل توجهی در این خصوص مشاهده نشده است.

وی، مشارکت وزارت نفت به منظور تسریع در روند توسعه میدان چنگوله را ضروری خواند و افزود: باتوجه به روند کند توسعه میدان نفتی چنگوله، اجرای طرح توسط شرکت مهندسی نفت ضروری است.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان، وزارت نفت باید با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وظیفه قانونی خود در استان ایلام را به بهترین نحو به انجام برساند.

بسطامی با اشاره به اینکه شرکت‌های نفت مناطق مرکزی تنها یک هشتم از مالیات سهم خود را پرداخت کرده اند، بیان کرد: در قوانین بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تبصره ۶ تصویب شده که اگر پروژه‌ای در منطقه ایجاد شود، باید مالیات بر ارزش افزوده را به منطقه‌ای بدهد که در آن واقع شده است.

وی با اشاره به اختصاص قیر رایگان به استان، افزود: به تازگی با اختصاص یک هزار تن قیر رایگان توسط وزارت نفت به استان موافقت شده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha