شرکت‌های دانش بنیان درخدمت پدافند غیرعامل
رئیس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد

شرکت‌های دانش بنیان درخدمت پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به توسعه فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان این شرکت‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل در صحنه عمل و محصول مشکلات کشور را برطرف کنند.

به گزارش بازار، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه پنجمین جشنواره سلمان فارسی افزود: با توجه به اینکه تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل بیشتر تخصصی است، ما موظف هستیم که عرصه‌های مختلفی از پدافند غیر عامل را تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: حدود هشت عرصه تخصصی مانند پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند پرتوی، پدافند اقتصادی و پدافند مردم محور معرفی شده است و در این زمینه باید حوزه‌ها مورد رصد و تشخیص شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرند.

سرداد جلالی در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره ۲۲۰۰ محصول علمی و تخصصی معرفی شد که در حوزه‌های مختلف ساخت آزمایشگاه، کیت تشخیص و ساخت ابزار تخصصی در آلودگی هسته‌ای بوده است.

وی گفت: رویداد پدافند غیر عامل می‌تواند از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صحنه عمل و محصول به درستی بهره ببرد و بتواند یک مشکل جدی کشور را برطرف کند البته باید حمایت‌هایی از سوی بخش‌های مختلف دولتی و سایر بخش‌های اداری شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ایثنکه همزمان با سالگرد شهادت دکتر چمران پنجمین جشنواره علمی و پژوهشی سلمان فارسی در حوزه پدافند غیرعامل امروز بعد از دو سال برگزار شد، گفت: این جشنواره در تلاش است که بتواند رویکردهای پدافند غیر عامل را رصد و تشخیص تهدیدات آسیب‌پذیر در فناوری‌ها و همچنین ارتقای راهبردهای دفاعی مبتنی بر این تهدیدها را بررسی کند.

سردار جلالی گفت: دانشگاه جامع امام حسین به عنوان دبیرخانه این جشنواره در قالب گروه‌های تخصصی موضوعات را مورد بررسی قرار داد و در نهایت ۳۲ اثر به عنوان اثر برگزیده و ۲۰ اثر به عنوان اثر شایسته قدردانی انتخاب شد.

وی افزود: طراحی سامانه دقیق دفاع سایبری برای کشور و سامانه فناورانه نیز حاصل تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است و امسال جایزه ویژه شهید فخری زاده رونمایی شد تا در سال‌های آینده به برگزیدگان اهدا شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha