۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
اف-تایپ ۷۵ ساله شد
جگوار پایان سال میلادی جشن می گیرد

اف-تایپ ۷۵ ساله شد

جگوار قصد دارد به مناسبت حضور ۷۵ ساله اف-تایپ روی خط تولید پایان سال میلادی جاری از یک پیشرانه احتراق داخلی جدید برای این محصول رونمایی کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی جگوار به جرگه تولیدکنندگان محصولات الکتریکی می پیوندد و برای نیل به این هدف بزودی از یک خودرو الکتریکی رونمایی خواهد کرد. این تغییر پارادایم در تولید محصولات نشان می دهد که این خودروساز انگلیسی نیازمند تغییر جدی در خط تولید خود است.

این خودروساز انگلیسی به دنبال طراحی و تولید یک پلت فرم جدید مختص خودروهای الکتریکی است، فشار سازمان های استانداردی و سیاست صنعتی اتحادیه اروپا به تولید خودروهای الکتریکی تا ۲۰۳۰ سبب شده این لوکس ساز بریتانیایی تسلیم الکتریکی ها شود. البته باید ذکر کرد که همزمان با جشن ۷۵ سالگی تولید اف-تایپ این خودروساز از پیشرانه جدید خود که از فناوری هوشمندی برای بهبود احتراق کمک گرفته، رونمایی خواهد کرد. این بدان معناست که انگلیسی ها تمایل به تدوام تولید خودروهای احتراق داخلی دارند.

جگوار قصد دارد به مناسبت حضور ۷۵ ساله اف-تایپ روی خط تولید نشان دهد که همچنان از پیشرانه های احتراق داخلی برای تولید محصولات اسپرت خود استفاده خواهد کرد، این درحالی است سایر خودروسازان رقیب جگوار به دنبال حذف این پیشرانه ها هستند. تیری بولوره، مدیرعامل جگوار در این خصوص، گفته است؛ «درحالی که به سمت سال ۲۰۲۳ پیش می رویم و جشن ۷۵ سالگی خاص ترین خودرو اسپرت این خودروساز را جشن می گیریم، برنامه تولید اف-تایپ را با قدرت مجهز به گیشرانه های احتراق داخلی ادامه خواهیم داد. هرجند که در حال تولید یک پلت فرم جدید مختص خودروهای الکتریکی هستیم، اما باید این مورد سبب توقف محصولات فعلی نخواهد شد.»

مدیرعامل این خودروساز انگلیسی توضیح داد: قصد داریم با تولید خودروهای برقی بازار را به سمت محصولات پاک هدایت کنیم، بزودی نیز از یک خودرو الکتریکی اسپرت به ارزش ۱۰۰ هزار دلار رونمایی خواهیم کرد. پیش از اعلام این مقام مسئول در جگوار، شرکت جگوار-لندرور بی سروصدا روی توسعه پلت فرم خودرو اس یو وی الکتریکی با ظرفیت هفت نفره مشغول به فعالیت بودند.

البته باید منتظر بود و دید که جگوار در رقابت با فراری، لامبورگینی و بنتلی اقدام به طراحی و تولید چه محصولی جهت عرضه به بازار خواهد داشت. مشکل زنجیره تامین جهانی سبب شده تا همه خودروسازان پروژه های جدید خود را به پایان سال موکول کنند تا وضعیت تامین و دسترسی به مواد اولیه و خدمات بهبود یابد. گفتنی است که باید بزودی منتظر افزایش بها خودروهای الکتریکی و هیبرید در بازار نیز بود، زیرا تامین لیتیوم متاثر از جنگ میان روسیه و اکراین با چالش همراه است.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha