۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۲
رشد زیان انباشته غیرتلفیقی سایپا و ایران خودرو
«بازار» خبر داد

رشد زیان انباشته غیرتلفیقی سایپا و ایران خودرو

خودروسازان در حالی در بورس با تقاضا روبرو شدند که زیان انباشته ایران خودرو بیش از ۵۹ درصد و زیان انباشته سایپا بیش از ۴۳ درصد امسال افزایش یافته است.

بازار؛ گروه بورس: براساس گزارش های غیرتلفیقی زیان انباشته ایران خودرو به ۴۳ و زیان انباشته سایپا به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. در واقع زیان انباشته غیرتلفیقی ایران‌خودرو در پایان سال گذشته به ۴۲ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۴۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین برای سایپا نیز زیان انباشته غیرتلفیقی تا پایان سال گذشته به ۲۴ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومانی رسیده که نسبت به سال قبل تر با افزایش ۵۹.۱ درصدی همراه بوده ‌است.

از سال ۱۳۹۷ و با تشدید تحریم‌های اقتصادی و جهش نرخ ارز، زیان انباشته این دو خودرو ساز به شدت افزایش یافته است، به طوری که سال ۱۳۹۷، ایران خودرو ۴۴۲ میلیارد تومان زیان انباشته غیرتلفیقی را ثبت کرده و سایپا نیز زیان انباشته‌ معادل یک هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان را تجربه کرده بود.

در حالی که این گزارش ها عملکرد منفی دو خودروساز در سال های اخیر را نشان می دهد گروه خودرویی در بورس با تقاضای خوبی مواجه شده و برخی از نمادها همچون خگستر و ورنا به صف خرید رسیدند که این مساله تحت تاثیر خبر قیمت گذاری نهایی تودلی های خودرویی ها است که قرار است هفته آینده به تایید معاونت اقتصادی قوه قضائیه برسد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 0
      آقاشما دزدااین زیان نگیدچی بگیدزیان داریدمیدیدتعطیل کنیدددددد