۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
 تا پایان تابستان در تولید چادر درجه ۲ خودکفا می شویم
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

تا پایان تابستان در تولید چادر درجه ۲ خودکفا می شویم

امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: قرار بر این است که مشکل جدی که در رنگدانه، در شرایط تثبیت رنگ و نوع بافت وجود دارد و مانع از تولید چادر درجه یک می شود، رفع شود.

به گزارش بازار، مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درباره چرایی واردات چادر مشکی با وجود مصرف زیاد آن در کشور گفت: بخشی از این موضوع به غفلت عمومی از صنایع نساجی در ایران در پنج دهه گذشته برمی گردد. این در حالی است که ایران به عنوان کشوری که در دوره قاجار صادرات پارچه را حتی به عثمانی داشته مطرح است.

وی متذکر شد: ما نه تنها در حوزه چادر مشکی بلکه در حوزه پارچه های مجلسی نیز وارد کننده هستیم. متاسفانه صنعت کشور پاسخگوی خانم های چادری نیست.

توجه و تفاوت نگرشی وزارت صمت نسبت به دوره قبل
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به توجه و تفاوت نگرشی وزارت صمت نسبت به دوره قبل در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار کرد: البته باید این برنامه هم در وزارت صمت و هم در سازمان برنامه صورت بگیرد چراکه وزارت صمت فقط مجری است و برنامه ریز اقتصاد کشور سازمان برنامه است.

وی افزود: قرار بر این است که مشکل جدی که در رنگدانه، در شرایط تثبیت رنگ و نوع بافت وجود دارد و مانع از تولید چادر درجه یک می شود، رفع شود. فعلا واردات چادر درجه یک تصویب شده و تعرفه اش به ۱۰ درصد رسیده است ولی با توجه به کنار رفتن ارز نیمایی، تاثیرش در قیمت نهایی کمتر از ۱۵ درصد است و باید بازتاب این را هم رصد کنند. همچنین وارد کننده های جدیدی باید اضافه شوند تا انحصار شکسته شود.

امامی در باره تولید چادر درجه دو در ایران بیان کرد: با توجه به یکی دو کارخانه ای که تا آخر تابستان اضافه می شود، به نظر می رسد که ما خودکفاییم. ولی همه خانم ها مایل به مصرف چادر درجه دو نیستند و دوست دارند چادری مصرف کنند که از نظر وزن، رنگ، لطافت و نازکی کیفیت بالایی را داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ahmadreza IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      تولیدی های پارچه ایرانی مثل مستر نیکسان سال هاست که مشکل رنگدانه ها و تثبیت رنگ و نوع بافت پارچه هارو حل کردند و با همین شرایط سخت سعی میکنند بهترین پارچه های ایرانی رو تولید کنند ولی حیف که از تولیدی ها حمایت بیشتری نمیشه