۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
۴۱ هزار گشت مشترک برای مبارزه با گران‌فروشی؛ اردیبهشت ۱۴۰۱
مدیرکل بازرسی و امور تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد

۴۱ هزار گشت مشترک برای مبارزه با گران‌فروشی؛ اردیبهشت ۱۴۰۱

­مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف از انجام ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک برای کنترل بازار و مبارزه با گران‌فروشی در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار، سیدمجتبی سجادی گفت: بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این بازه زمانی یک ماهه، ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد از گشت‌های مشترک این سازمان با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها ازجمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و... انجام‌شده است.

وی افزود: در این مدت پس از بررسی‌های لازم برای ۹ هزار و ۱۰۷ واحد صنفی به علل درج نکردن قیمت، گران‌فروشی، صادر نکردن فاکتور، عرضه نکردن کالا و دیگر تخلفات صنفی، پرونده تخلف تشکیل و پرونده متخلفان به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۱۱۶ هزار و ۴۰۱ ریال برای صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال‌شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: گشت‌های مشترک به‌منظور تشدید و اثربخشی فعالیت‌های نظارتی و کنترل بازار، کاهش زمان رسیدگی به تخلفات، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان اقتصادی، نظارت کامل بر سیستم‌های تولید و توزیع کالا و تسریع در دستیابی به اهداف طرح‌های نظارتی تشکیل و با همراهی نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور کنترل دقیق و ایجاد آرامش پایدار در بازار همچنان تداوم خواهد یافت.

سجادی ضمن تأکید بر نظارت مستمر بر بازار از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha