۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کولرها، مهم‌ترین عامل افزایش مصرف برق بخش خانگی
معاون هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد

کولرها، مهم‌ترین عامل افزایش مصرف برق بخش خانگی

پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع توانیر، رعایت الگوی مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری را در عبور بی‌دغدغه از اوج بار تابستان راهگشا دانست.

به گزارش بازار، حمیدرضا پیرپیران با اشاره به پیش‌بینی رشد ۳ درصدی مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان، این رشد قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با راهکارهای ساده، صنعت برق کشور را در عبور مناسب از پیک تابستان یاری دهند، اضافه کرد: بخش‌های مختلف وزارت نیرو تمام همت و تلاشش خود را به کار گرفتند که امسال گذر بهتری از تابستان ۱۴۰۱ داشته باشیم.

وی استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۵ درجه، استفاده از لوازم برقی مثل تلویزیون در زمان‌های مورد نیاز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف LED ,SMD را از جمله راهکارهای بخش خانگی عنوان کرد و در بخش تجاری نیز خاموش کردن لامپ‌های اضافی و تنظیم درجه وسایل سرمایشی را برای گذر از تابستان راهگشا دانست.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به آمادگی صنعت برق برای گذر از اوج بار تابستان گفت: تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها قبل از آغاز سال جاری به انجام رسید و حدود ۳ هزارمگاوات نیروگاه نیز طی یکسال گذشته به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده است.

وی افزود: علاوه بر آمادگی نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت نیروگاهی، مشوق‌هایی برای مصارف مختلف درنظر گرفته شده که در بخش خانگی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند و مصرفشان را نسبت به سال قبل کاهش دهند به ازای هرکیلووات ساعت کاهش، ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند و درصورتی‌که مشترک خانگی الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت ماهانه خود را طی ۴ ماه گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) ۵۰ کیلووات ساعت کاهش دهد، قبض برق وی در آن ماه رایگان خواهد بود.

پیرپیران در پایان مصرف برق ۸۰ درصد مشترکان خانگی را کمتر از الگوی تعیین شده عنوان کرد که از ۲۰ درصد باقی مانده نیز ۱۹ درصد تا ۲ برابر الگو و یک درصد بالای ۳ برابر الگو مصرف می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha