۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
استفاده از ارزهای ملی در مناسبات تجاری امری ضروری است| شاهد تزلزل جایگاه دلار هستیم
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

استفاده از ارزهای ملی در مناسبات تجاری امری ضروری است| شاهد تزلزل جایگاه دلار هستیم

حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه بسیاری از کشورهای نوظهور اقتصادی علاقمند به بهره مندی از ارزهای ملی هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری، در رابطه با اهمیت تجارت میان ایران و کشورهای دنیا بر اساس ارزهای ملی، گفت: طی چند دهه گذشته دلار ارز رایج مبادلات میان کشورهای دنیا بود اما در سال های اخیر جایگاه دلار دچار تزلزل شده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه ارزهای بسیاری از کشورها مانند چین، روسیه و غیره با دلار رقابت می کنند و پولشان با دلار مقایسه می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از کشورهای نوظهور اقتصادی علاقه مند به بهره مندی از ارزهای ملی هستند، ادامه داد: به عبارتی این کشورها می خواهند پشتوانه اقتصادی برای خودشان ایجاد کنند لذا تجارت بر اساس ارزهای ملی یکی از ابزارهای مهم در این حوزه محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران اسلامی نیز طی چند سال گذشته تلاش کرده در مبادلات تجاری و اقتصادی از ارزهای ملی استفاده کند، افزود: بدون شک دلار در حال حذف شدن از مبنای مراودات اقتصادی است و خوشبختانه اقدامات کشورمان در این راستا موجب شده وابستگی وجود نداشته باشد که بتواند آسیب زا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد وزارت امور خارجه کشورمان نیز می تواند با تدابیر معاونت اقتصادی خودش، تسهیل گر موضوع مذکور باشد تا منافع ملی به خوبی تامین شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha