۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
صنایع مشارکت کننده در طرح «کمک مومنانه» تخفیف مالیاتی دریافت می‌کنند
استاندار قزوین:

صنایع مشارکت کننده در طرح «کمک مومنانه» تخفیف مالیاتی دریافت می‌کنند

قزوین- استاندار قزوین گفت: صنایع و واحدهای تولیدی مشارکت کننده در طرح «کمک مومنانه» از تخفیف ۲۵ درصدی مالیات برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا قزوین که با حضور مسئولان در استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  شیوع بیماری کرونا به یک بحران جدی در کشور تبدیل و همه مردم را درگیر کرده و تعطیلی اصناف و برخی از واحدها نیز از پیامدهای این بیماری در کشور بوده که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی گفت: در شرایط اقتصادی نامساعد اینکه کارگری به بهانه ابتلا به بیماری کرونا بیکار شود بی‌انصافی است و کارگران مبتلا باید اطمینان داشته باشد که پس از بهبود می‌توانند به محل کار خود بازگردند.

استاندار قزوین بیان کرد: طرح «کمک مؤمنانه» تنها انجام کمک‌های نقدی نیست و اقدامات خیرخواهانه این چنینی نیز می‌تواند گامی مؤثر در راستای رعایت حقوق مردم و کمک به وضعیت اقتصادی جامعه است.

جمالی‌پور تصریح کرد: انتظار ما از مدیران کارخانه‌ها همراهی با کارگران بیمار و ارائه مرخصی‌های لازم برای سپری کردن دوران نقاهت است.

افزایش قیمت محلول‌های ضدعفونی در پی آغاز به کار اصناف

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این جلسه از افزایش قیمت محلول‌های ضدعفونی‌کننده در پی افزایش ناگهانی تقاضا با آغاز به‌کار دوباره اصناف خبر داد.

 سعید نبیل بیان کرد: آغاز به کار دوباره بسیاری از اصناف در پی تعطیلی بیش از یک ماهه در قزوین موجب شد تا میزان مصرف و تقاضای الکل با افزایش مواجه شود.

وی بیان کرد: قزوین دارای صنایع و کارخانه‌ها فراوان تولید مواد ضدعفونی‌کننده و الکل است و در این مدت با شیوع بیماری کرونا کمبودی در این حوزه در استان نداشتیم اما در پی ادامه‌دار بودن این وضعیت و بازگشایی واحدهای صنفی و صنعتی شاهد افزایش تقاضا و کمبودی موقتی در بازارها هستیم.

رئیس سازمان صمت قزوین خاطرنشان کرد: همین افزایش تقاضا در بازه زمانی کوتاه توانسته افزایش ۱۲ و نیم درصدی را به دنبال داشته است، که با افزایش خطوط تولید امیدواریم در کوتاه‌مدت شاهد رفع این مشکل باشیم.

نبیل بیان کرد: تعطیلی برخی از اصناف مورد نیاز مردم نظیر آرایشگاه‌ها موجب شده است تا بازگشایی دوباره آن ازدحام جمعیت را در این مراکز به دنبال داشته باشد.

وی گفت: تغییر فصل و کاهش ذخیره الکل که از مواد اولیه تولید ذرت در استان است موجب شده است تا افزایش قیمت این محصول را در بازار داشته باشیم که با مدیریت درست  در مدت‌زمانی کوتاه این مسئله را رفع خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین خاطرنشان کرد:شروع کار واحدهای بالای ۱۰۰ نفر در قزوین با شرط ثبت‌نام در سامانه سلامت و کسب شرایط مورد نیاز بوده است و در حال حاضر ۸۰ درصد اصناف قزوین در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

نبیل گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ درصد واحدهای تولیدی خود را موظف به ثبت‌نام در این سامانه دانسته‌اند و باید برای  افرادی که از این قانون سرباز زدند روش‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای تدوین شود.

کد خبر: ۱۵٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha