۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
اجرای عملیات مبارزه با سن غلات مادر در ۹۷۵ هکتار از زمین‌های زراعی کبودرآهنگ
رئیس جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

اجرای عملیات مبارزه با سن غلات مادر در ۹۷۵ هکتار از زمین‌های زراعی کبودرآهنگ

همدان - رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان از اجرای عملیات مبارزه با سن غلات مادر در ۹۷۵ هکتار از زمین‌های زراعی کبودرآهنگ خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو محسوب می شود به طوری که با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب خسارت کمی و کیفی به محصول می شود، گفت: مبارزه با سن غلات از ۲۴ فروردین ماه در مزارع شهرستان کبودرآهنگ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل مبارزه تاکنون در ۹۷۵ هکتار از مزارع کبودرآهنگ مبارزه باسن مادر انجام‌شده است، افزود: در حال حاضر ستاد مبارزه با سن غلات در هر یک از شهرستان‌های استان همدان تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه سن غلات مادر زیان کمی و کیفی به محصولات گندم و جو وارد می‌کند، گفت: کشاورزان باید هر چه سریعتر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

رضوانی جلال تاکید کرد: گندم کاران باید توصیه های کارشناسان کشاورزی را مد نظر قرار دهند و پیرامون زمان سمپاشی، روز انجام عملیات و مقدار سم مصرفی در عملیات از کارشناسان مشاوره بگیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشاورزان باید به این نکته اهمیت دهند و خود را بی نیاز از دانش کارشناسان ندانند، گفت: مبارزه با مرحله سن مادری به عنوان مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات استان مطرح است.

وی با اشاره به اینکه ناظران مزارع کشاورزی از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی انتخاب شده اند چراکه به دانش و علم روز آگاه هستند، گفت: مبارزه با سن غلات با جدیت ادامه خواهد داشت.

رضوانی جلال با بیان اینکه مبارزه با سن غلات باید به صورت هماهنگ انجام شود چراکه اگر در یک مزرعه این آفت از بین برود اما در مزرعه مجاور وجود داشته باشد از مزرعه مجاور به مزرعه سم‌پاشی شده حرکت می‌کنند و مزرعه را آلوده خواهد کرد، گفت: هماهنگی در اجرای برنامه رسیدن به موفقیت را سهل‌تر می‌کند.

کد خبر: ۱۵٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha