۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
اقتصاد کشاورز از کشت گیاهان دارویی تامین می‌شود
یک فعال اقتصادی:

اقتصاد کشاورز از کشت گیاهان دارویی تامین می‌شود

گرگان- خرمدل، تولیدکننده گیاه دارویی گل گاوزبان ضمن تاکید بر این نکته که کشت گیاهان دارویی برای کشاورز بسیار با صرفه است، گفت: به راحتی اقتصاد کشاورز از کشت گیاهان دارویی تامین می‌شود.

ابراهیم خرمدل در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در روستای زرین گل شرایط برای کشت محصولاتی مانند گندم و شالی مناسب نیست، افزود: خوشبختانه به کشت گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان به رونق اقتصاد منطقه کمک کرده است.

تولیدکننده گیاه دارویی گل گاوزبان ادامه داد: بسیاری از اراضی روستای زرین گل شیب دار بوده و برای کشت گندم و کلزا مناسب نیستند و از سوی دیگر خشکسالی از دیگر مواردی است که کشاورزی این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بحران کم آبی در سال‌های اخیر شرایط کشت شالی را نامناسب کرده به طوری که اهالی روستای کشت این محصول را به صورت چرخشی انجام می‌دهند.

خرمدل با بیان اینکه برای تامین امرار معاش زندگی مردم روستا به کشت گیاهان دارویی روی آوردند، افزود: در حال حاضر روستاهای اطراف نیز به کشت این نوع محصولات روی آوردند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی گلستان تحت کشت گیاه گل گاوزبان است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که کشت گیاهان دارویی برای کشاورز بسیار با صرفه است، افزود: به راحتی اقتصاد کشاورز از کشت گیاهان دارویی تامین می‌شود.

این تولیدکننده گیاهان دارویی در خاتمه یادآور شد: با توجه به صرفه اقتصادی کشت گیاهان دارویی مردم روستا تنها به کشت محصول گل گاوزبان اکتفا نکرده و مجموعه‌ای از گیاهان دارویی را کشت می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha