۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
سیستم مناسبی برای بازگرداندن ارز به کشور نداریم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سیستم مناسبی برای بازگرداندن ارز به کشور نداریم

اردبیل- پورسلیمان، نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: هیچ سیستمی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور نداریم.

بهروز پورسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سپردن تعهد ارزی و اجبار به بازگشت ارز صادرات رویه غلطی است که دولت سیزدهم نیز آن را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ سیستم مشخصی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور وجود ندارد، تصریح کرد: به چه دلیل دولت اصرار به ادامه این روند دارد در حالی که هیچ راهی برای بازگشت ارز به داخل کشور وجود ندارد و ما در این زمینه مجبور به پرداخت هزینه برای صرافی‌های غیررسمی هستیم تا در کشور به ازای دلار، ریال بگیریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌ صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: صادرکننده در قبال سود بسیار محدود و اندک باید هزینه هنگفتی را نیز برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات پرداخت کند در حالی که با استفاده از ظرفیت نمایندگی بانک‌ها در خارج از کشور می‌توان این کار را بهتر و شایسته انجام داد.

پورسلیمان پیشنهاد کرد تا از ظرفیت شعب بانک‌های داخلی در خارج از کشور صرافان توانمند در این حوزه استفاده شده و صادرکنندگان با کمترین مشکل ارز حاصل از صادرات را به کشور باز گردانند.

وی افزود: قرار بود صادرات زیر یک میلیون دلار معاف از این قانون شود اما به این بند قانونی توجهی نشده و برخی اجبارها و اکراه را در این حوزه شاهد هستیم.

پورسلیمان اصلاح نظام مالیاتی گمرکی و بانکی را از ضرورت‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان اعلام کرد و ادامه داد: باید به شکل مناسب در این بخش تدبیری اندیشیده شود تا با رفع موانع صادرکنندگان مورد حمایت جدی قرار گیرند.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha