۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷
تنها ۱۶ درصد خرمای استان بوشهر صادر می‌شود| لزوم‌ رایزنی برای بازار خرمای بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تنها ۱۶ درصد خرمای استان بوشهر صادر می‌شود| لزوم‌ رایزنی برای بازار خرمای بوشهر

بوشهر- منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تنها ۱۶ درصد خرمای استان بوشهر صادر می‌شود بر لزوم رایزنی برای بازار خرمای بوشهر تاکید کرد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۶ میلیون اصله نخل است و سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما و رطب و خارک تولید می‌کند که حدود ۱۱۰ هزار تن از این محصولات خرماست و بیشترین محصول نخیلات استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به میزان اندک صادرات خرمای بوشهر افزود: با وجود تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی که انجام داده‌ایم، متاسفانه وضعیت صادرات خرما مطلوب نیست و تنها ۲۷ هزار تن خرما صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون تنها ۱۶ درصد خرمای استان بوشهر صادر می‌شود و مذاکرات خوبی توسط اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر با کشورهای روسیه و قطر و آفریقای جنوبی صورت گرفته که امیدواریم میزان صادرات خرما افزایش یابد.

منفرد تصریح کرد: همچنین تولید سالانه ۶۲۰ هزار تن گوجه‌فرنگی بویژه گوجه فرنگی خارج از فصل از محصولات ارزشمند استان بوشهر به شمار می‌رود و اگر زمینه صادرات محصول فراهم شود قطعا تحولی در وضعیت معیشتی کشاورزان خواهد بود.

وی یادآور شد: تولید ۴۰ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر از دیگر موفقیت‌های حوزه کشاورزی و دامپروری است و بخشی از مرغ تولیدی که مازاد نیاز است، به سایر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به همجواری با کشور قطر که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ در پاییز است، باید از این فرصت بی‌نظیر نهایت استفاده را ببریم و در راستای ارسال محصولات استان به قطر تلاش کنیم.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha