۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
تاثیر مثبت تصمیم ارزی بانک مرکزی بر رونق بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تاثیر مثبت تصمیم ارزی بانک مرکزی بر رونق بازار سرمایه

اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است، تصمیم ارزی جدید بانک مرکزی علاوه بر افزایش سودآوری برای صادرکنندگان، باعث رونق بازار سرمایه می‌شود.

به گزارش بازار، احمد اشتیاقی، با اشاره به اینکه بازار سرمایه در ایران فروش صادراتی خوبی دارد، گفت: اکثر این شرکت‌ها در حوزه‌های پتروشیمی، فولادی، سیمانی، معدنی و ... فعالیت می‌کنند و از محل فروش محصولات خود ارز صادراتی قابل توجهی بدست می‌آورند و امکانات خوبی هم برای واردکردن ارز به صورت اسکناس به کشور و فروش آن به صرافی‌ها دارند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بر اساس این بخش نامه دارندگان ارز صادراتی می‌توانند ارز خود را به صورت اسکناس به صرافی‌ها به قیمت توافقی بفروشند و صرافی‌ها هم ارز خریداری شده از صادر کنندگان را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

او با یادآوری «ملزم بودن صادرکنندگان بر اساس بخش‌نامه قبلی به فروش ارز وارداتی خود صرفا به صورت نیمایی»، تصریح کرد: اما اگر صادرکنندگان بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی ارز را به صورت اسکناس و با قیمت آزاد به صرافی‌ها بفروشند، این صادرکنندگان ۲۰ درصد سود بیشتر می‌برند و این افزایش سودآوری منجر به افزایش ارزش سهم سهامداران و رونق بازار سرمایه می‌گردد.

هفته گذشته بانک مرکزی بعد از جلسه ویژه ارزی با صرافی‌ها، تصمیم جدید خود برای مقابله با نوسانات ارزی در قالب بخشنامه‌ای به صرافی‌ها ابلاغ کرد. طبق مجوز جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها از این پس مجاز هستند تا ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha