۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
صرفه جویی در منابع با پیاده سازی کشاورزی قراردادی
دبیر انجمن گندم کاران مطرح کرد

صرفه جویی در منابع با پیاده سازی کشاورزی قراردادی

خان محمدی، دبیر انجمن گندم کاران معتقد است که کشاورزی قراردادی و الگوسازی در کشت باعث صرفه جویی در مصرف آب، نهاده ها، نیروی انسانی و تولید محصولات بر اساس نیاز و ذائقه مردم کشورمان خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی خان محمدی، دبیر انجمن گندم کاران گفت: متاسفانه نه دولت و نه ساختارهای مجلس در رابطه با الگوی کشت مصوب سال ۸۸ کاری نکرده اند.

وی در ادامه افزود: ما باید نظام مهندسی کشور شامل ۶۰۰ هزار تحصیل کرده ی کشاورزی را برای الگوسازی کشت روانه مزارع کنیم. متاسفانه نگاه ها به الگوی کشت در کشور ما اینگونه است که کشاورز چه محصولی کشت کند تا سریعاً بفروشد و به پول برسد لذا باید زیرساخت ها را اصلاح و تولید را پایدار کنیم.

دبیر انجمن گندم کاران معتقد است که کشاورز قراردادی و الگوسازی در کشت باعث صرفه جویی در میزان مصرف آب، نهاده ها، نیروی انسانی، ماشین آلات و تولید محصولات بر اساس نیاز و ذائقه مردم کشورمان خواهد شد.

خان محمدی متذکر شد: تا زمانی که نگاه دولت این باشد که از جیب خود کشاورز به بخش کشاورزی یارانه دهد کشاورزی به جایی نخواهد رسید. دولت باید یارانه ای که به کود و سموم می دهد را مستقیماً بهکشاورز دهد تا کشاورز خودش انتخاب کند و کیفیت تولیداتش را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه تحریم و بحران کرونا هیچ تأثیری بر بخش کشاورزی ندارد گفت: ما در سخت ترین موقعیت ها سفره مردم را رنگین کردیم و اجازه ندادیم مردم در تأمین غذا دچار سختی شوند.

خان محمدی پیاده سازی الگوی کشت و کشت قراردادی و ارائه آموزش های نوین به کشاورزان را در جهت افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.

کد خبر: ۱۵٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha