۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
۱۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در همدان رفع تصرف شد
توسط جهادکشاورزی؛

۱۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در همدان رفع تصرف شد

همدان-فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۱۰هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در همدان رفع تصرف شد از بازگشت ۳۶ مورد از اراضی مرغوب در روستاهای یکانه و کنجینه به حالت اولیه خبرداد.

به گزارش بازار؛ حسن جعفری‌جوزانی با اشاره به بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: طی هفته گذشته ۳۶ مورد احداث بنا و دیوارکشی در اراضی مرغوب زراعی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرستان همدان، روستاهای یکانه و کنجینه مالکین را شاهد بودیم که بدون مجوز انجام شده بود.

وی گفت: این افراد بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که با مجوز قضایی و همکاری عوامل انتظامی و شهرداری تخریب و قلع و قمع شد و به حالت اولیه بازگردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان افزود: این اقدام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات انجام شد که مساحت کل زمین‌های زراعی ۱۵ هکتار و به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: متاسفانه سال گذشته شهرستان همدان با ۱۸۱ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ با اختلاف حدود ۳ برابری نسبت به شهرستان بهار رتبه اول ساخت و سازهای غیرمجاز که منجر به تخریب و قلع و قمع بر اساس قانون شد را داشت.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha