۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
همکاری بازار سرمایه و قوه قضاییه برای افزایش بازدارندگی در برابر تخلفات بورسی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

همکاری بازار سرمایه و قوه قضاییه برای افزایش بازدارندگی در برابر تخلفات بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: تفاهم نامه میان قوه قضائیه و سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل استفاده از روش‌های پیشگیری و رویکرد ایجابی می‌تواند بازدارندگی بیشتری در برابر جرم‌ها ایجاد کند.

به گزارش بازار، سیاوش وکیلی با اشاره به اینکه قطعا قوانین موجود تاکنون در برابر تخلفات بازار سرمایه از بازدارندگی زیادی برخوردار نبوده است دلیل آنرا سلبی بودن این قوانین دانست و گفت: به تفاهمنامه بین قوه قضائیه و سازمان بورس می‌توان خوشبین بود، زیرا رویکرد آن ایجابی است.

وی با ابراز خوش بینی از امضای این تفاهم نامه با توجه به سخنان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این برنامه گفت: نسبت به پرونده‌های موجود مهندسی معکوس خواهد شد و به سمت پیش گیری خواهیم رفت. از طرف سازمان بورس هم شاهد هستیم که اداره دیدبان سلامت راه اندازی شده و روند پرونده‌ها و ارجاع آن به قوه قضائیه تغییرات محسوسی کرده است.

وکیلی همچنین تصریح کرد: در حوزه بازار سرمایه مباحث قضایی بسیار گسترده است. از آنجایی که سازمان یک نهاد خود انتظام است در حوزه اشخاص حقوقی موفقیت‌های بسیار زیادی بدست آورده است. اما آنچه سازمان را با مشکل روبرو کرده در حوزه اشخاص حقیقی است.

داین کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در گذشته سازمان بر اساس رویکرد سلبی به سراغ کسانی می‌رفت که شهره و بنام بودند، اما سراق کسانی که می‌توانستند با گسترش شبکه‌های اجتماعی تاثیرات بسیار زیادی داشته باشند نمی‌رفت. تفاهم نامه موجود می‌تواند این نقیصه را بر طرف کند.

وکیلی با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه یک شمشیر دو لبه است گفت: این تفاهم نامه هم می‌تواند بر حجم پرونده‌ها و درگیری مردم بیافزاید و هم می‌تواند با اتخاذ اقدامات پیشگیریانه از حجم پرونده‌ها بکاهد.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha