۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور افتتاح شد
توسط رئیس‌جمهور؛

بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور افتتاح شد

بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور امروز از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، صبح امروز پنجشنبه، طرح‌های صنعتی، زیربنایی، ورزشی، درمانی و فرودگاهی با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور در این مراسم گفت: با بهره برداری از مجموعه بزرگ آلومینیوم بزرگ جنوب کشور در رتبه چهاردهم تولید این فلز در جهان قرار گرفتیم.

روحانی در مراسم افتتاح این مجتمع در لامرد استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد ضمن تشکرو قدردانی از تمام تلاشگران عرصه تولید و مهندسان و کارگران کشور افزود: ایران در زمینه تولید الومینیوم در رتبه هجدهم بودکه با بهره برداری از این طرح در رتبه چهاردهم قرار گرفتیم.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای احداث این مجتمع را یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون ایران در تولید فولاد رتبه دهم جهان و در تولید مس رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

روحانی اجرای این طرح را از آثار برجام دانست و ابراز امیدواری کرد مراحل دیگر طرح الومینیوم جنوب تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این طرح پیش بینی زنجیره تولید صنایع پایین دستی و بالا دستی مورد نیاز صنعت آلومینیوم است.

رئیس جمهور در این مراسم از وزیر راه و ترابری خواست برای تسهیل در حمل و نقل مواد اولیه و صادرات محصولات این مجتمع کار احداث آزادراه لامرد به پارسیان را آغاز کند.

کد خبر: ۱۵٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha