۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
ثبت نام ۴۳ هزار واحد صنفی قم در طرح فاصله‌گذاری هوشمند/ فعالیت ۱۳ فروشگاه اینترنتی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ثبت نام ۴۳ هزار واحد صنفی قم در طرح فاصله‌گذاری هوشمند/ فعالیت ۱۳ فروشگاه اینترنتی

قم - معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قم گفت: حدود ۴۳ هزار واحد صنفی در سامانه سلامت برای طرح فاصله گذاری هوشمند ثبت نام کردند که برای ادامه فعالیت باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امیر حسین پروان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در زمینه تأمین کالای اساسی دستور العمل تأمین کالاهایی شامل برنج، روغن، مرغ و گوشت منجمد و خرما به تمام سازمان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی گفت: پس از ابلاغ به استان قم در کارگروه تنظیم بازار استان مسائل مربوط به توزیع کالاهای اساسی بررسی شد که بر اساس مصوبه در فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف این کالاها توزیع می‌شوند زیرا سود این کالاها بسیار پایین است و حساسیت فروش این کالاها بر اساس قیمت مصوب وجود دارد.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: از آنجایی که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، خرما نیز از کالاهای تنظیم بازاری محسوب می‌شود بنابراین قیمت عرضه خرمای مضافتی درجه یک ۲۴ هزار تومان و کبکاب ۱۸ هزار تومان است.

قم در سامانه جامع انبارها رتبه نخست را دارد

وی در خصوص نحوه اطلاع از وضعیت انبار فروشگاه‌ها نیز افزود: سامانه جامع انبار سال گذشته به صورت جدی پیگیری شد و تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا تا زمانی که در این سامانه ثبت نام نمی‌کردند امکان انبار برای آنها مقدور نبود.

پروان ادامه داد: در خصوص کالاهای اساسی به دلیل اهمیت بسیار بالای آن، در کنار سامانه جامع انبار باید کالاهای اساسی در سامانه جامع تجارت نیز ثبت شوند یعنی باید کالاهای اساسی خود را در این سامانه ثبت و ضبط کنند و میزان موجودی کالاها در استان نیز بر این اساس مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برآوردی که از طریق وزارت خانه اعلام می‌شود در سامانه جامع انبارها رتبه نخست را داریم.

معاون سازمان صمت قم در خصوص مشارکت اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: مرحله نخست اجرای این طرح از اول تا ۱۵ فروردین انجام می‌شود که در نهایت تا ۲۳ فروردین تمدید شد؛ در این طرح همه صنوف به جز مراکز توزیع کالاهای اساسی تعطیل بودند.

واحدهای صنفی باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

وی با بیان اینکه مرحله بعد فاصله گذاری هوشمند بود که شامل ثبت نام همه صنوف در سامانه سلامت بود، اضافه کرد: تا سوم اردیبهشت‌ماه حدود ۴۳ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند که میزان صنوف با پروانه و بی پروانه نیز همین تعداد است؛ صد درصد واحدهای صنفی در این سامانه ثبت نام کردند، فقط از کلیه صنوف درخواست داریم کلیه ۱۰۲ پروتکلی که در سامانه عنوان شده را اجرا کنند.

پروان بیان کرد: مرحله بعدی فاصله گذاری هوشمند از ابتدای اردیبهشت آغاز شد که پاساژها و مراکز تجاری مسقف نیز به این چرخه وارد شدند اما هنوز واحدهای پرخطر شامل این مرحله نمی‌شوند.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه امکان فعالیت برای برخی از اصناف وجود نداشت فروش اینترنتی مورد توجه قرار گرفت که حدود ۱۳ فروشگاه اینترنتی آمادگی فعالیت اینترنتی در استان را دارند.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: برای تشویق و ترغیب مردم جهت خریداری کالا به صورت اینترنتی اصناف کالاهای خود را باید به صورت ویژه ارائه و با پست‌های رایگان کالا را به مردم انتقال دهند.

کد خبر: ۱۵٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha