۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
بهره برداری از بزرگراه بین المللی ارومیه- سرو پس از ۲۷ سال
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بهره برداری از بزرگراه بین المللی ارومیه- سرو پس از ۲۷ سال

ارومیه- حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام مراحل پایانی عملیات آسفالت بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو، پس از ٢٧ سال این طرح بزرگ آماده بهره برداری شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: عملیات اجرایی بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو از سال ۱۳۷۴ آغاز شده و تا پیش از سال ۱۳۹۸ تنها ۲۵ کیلومتر این محور زیربار ترافیک رفته بود که با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده این محور نیز در ۲ سال گذشته آسفالت و آماده بهره برداری شده است.

وی گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو محسوب می شود که روزانه حجم بالای تردد و حمل‌ونقل ترانزیتی از این محور انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در راستای حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان این منظقه، سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو تاکید کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو جهت گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه امی بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه آسفالت قسمت پایانی پروژه به طول سه کیلومتر با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال نیز اجرا شده است گفت: تلاش می شود این طرح راهسازی مهم استان ظرف ۱۰ روز آینده افتتاح شود.

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به اینکه یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

با توجه به اینکه یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو یکی از محورهای آنتنی و منشعب کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha