۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
افزایش قیمت لوازم خانگی در فارس| قدرت خرید مردم کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش قیمت لوازم خانگی در فارس| قدرت خرید مردم کاهش یافت

شیراز- شیرازی، رییس اتحادیه لوازم خانگی شیراز از نابسامانی شرایط حاکم در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: قیمت کالاهای موجود در بازار لوازم خانگی باز هم در مدار صعود قرار گرفته و افزایشی شدند.

علی شیرازی در گفتگو با بازار از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی خبر داد و افزود: در حالی که در سال گذشته قیمت کالاهای موجود در بازار لوازم خانگی افزایش بیش از ۳۰ درصد را تجربه کرده بودند، تولیدکنندگان لوازم خانگی باز هم قیمت محصولات خود را از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دادند.

وی با اشاره به رکود سنگین در این بازار و کاهش هفتاد تا هشتاد درصدی خرید در دو سال اخیر ادامه داد: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش رکود در این بازار هستیم.

این فعال بازار لوازم خانگی شیراز افزایش بی رویه قیمت کالاهای موجود در بازار لوازم خانگی را عامل کاهش تقاضا در این بازار دانست و عنوان کرد: متاسفانه در راستای افزایش تورم، افزایش پی در پی قیمت لوازم خانگی شاهد سقوط آزاد تقاضا و کاهش چشمگیر متقاضی در این بازار هستیم؛ علاوه بر این تعداد ازدواج ها تا حد چشمگیری کاهش یافته و از این رو خرید اجباری جهیزیه نیز به حداقل رسیده است.

شیرازی به کاهش آشکار قدرت خرید مردم اشاره و اظهار کرد: افزایش قیمت دلار و افزایش عمومی قیمت تمام کالاهای موجود در بازار و به صفر رسیدن قدرت خرید مردم، عامل ایجاد رکود مطلق در بازار لوازم خانگی شده است.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی باعث تشدید تورم قیمت کالاهای موجود شده است
رییس اتحادیه لوازم خانگی شیراز ممنوعیت واردات لوازم خانگی را باعث تشدید تورم قیمت کالاهای موجود در این بازار دانست و افزود: ممنوعیت واردات، مشکل کمبود کالا را نیز به معضلات این بازار اضافه کرد؛ ضمن اینکه با ایجاد این وضعیت برخی تولیدکنندگان از شرایط ایجاد شده در بازار سواستفاده کرده و از عرضه کالاهای خود امتناع ورزیده و یا به صورت قطره چکانی تولیدات خود را عرضه کردند.

شیرازی متضرر شدن مردم و کسبه را عامل ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی دانست و گفت: متاسفانه با ممنوعیت واردات لوازم خانگی، شاهد ظهور کالاهایی با برندهای جدید در بازار هستیم؛ برندهایی که از حیث کیفیت در پایین سطح ممکن بوده اما با قیمت های نجومی عرضه می شوند.

وی به تاکید بر کاهش افت کیفیت اجناس موجود در بازار لوازم خانگی علی رغم افزایش قیمت به ناتوانی تولیدکننده داخلی برای تامین نیاز بازار به شکل اصولی ومنطقی اشاره و عنوان کرد: در این شرایط انتخاب بیشتر خریداران کالاهای خارجی که به صورت قاچاق وارد شده و عمدتا ته لنجی هستند، است.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha