۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سفره‌های آب زیر زمینی دشت ابهر ۳۱ متر افت کرده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان خبر داد:

سفره‌های آب زیر زمینی دشت ابهر ۳۱ متر افت کرده است

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، وضعیت دشت ابهر با ۳۱ متر افت سطح آب را بحرانی اعلام کرد و گفت: سطح سفره‌های آب زیرزمینی این دشت سالانه ۱.۵ تا ۱.۶ متر افت دارد.

یوسف رضا پور در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: از هفت دشت استان زنجان پنج دشت آن در وضعیت بحرانی قراردارد و وضعیت دشت ابهر نسبت به سایر دشت‌ها بحرانی‌تر است زیرا سطح آب سفره‌های آب زیرزمینی آن سالانه ۱.۵ تا ۱.۶ متر افت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه این استان دو دشت آزاد دارد، گفت: کسری مخازن دشت‌های استان ۲.۵ میلیارد متر مکعب است.

رضا پور به برنامه های عملیاتی این شرکت برای مدیریت بحران آب در استان اشاره کرد و افزود: بهبود شرایط دشت ابهر یکی از مهم ترین برنامه هایی است که به تایید و تصویب وزارت نیرو نیز رسیده که در استان امسال با جدیت پیگیری می شود.

وی ابراز داشت:  از سال ۷۶ تا کنون میزان منابع  آبی دشت ابهر با کاهش مواجه بوده است و لذا باید این کاهش شدید را متوقف کنیم و برای تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه برای خروج از بحران دشت ابهر باید تمام چاه‌های غیرمجاز مسدود شود، افزود: سطح آب زیر زمینی این دشت ۳۱ متر افت کرده است.

رضا پور تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای قزوین نسبت به انسداد چاه‌های غیر مجاز بسیار جدی است.

کد خبر: ۱۵٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha