۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۰
تنها ۴۴ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی اصفهان بیمه هستند
وزیر میراث فرهنگی:

تنها ۴۴ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی اصفهان بیمه هستند

اصفهان - ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هنرمند صنایع دستی اصفهان تنها ۴۴ درصد بیمه هستند که جای سوال و دغدغه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزت‌الله ضرغامی با حضور در شورای اداری استان اصفهان که در حاشیه سفر هیئت دولت به این استان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۵۰۰ میلیارد تومان در این سفر تخصیص داده شد، این تخصیص را بالاترین رقم در بین استان‌ها تاکنون دانست.

وی با بیان اینکه در حد توان سعی می‌کنیم انگونه که در حد اصفهان است مصوبات انجام شود، افزود: لازمه مدیریت جهادی اجتهاد مدیریتی است و در پاسخ به منتقدان سفرهای استانی می‌گویم که ما در محل می‌توانیم تصمیم بگیریم.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در یکی از سفرها زمین معوض کشاورزی به کسانی که در تپه‌های تاریخی اجازه ساخت و ساز و کشاورزی نداشتند داده شد تا معضلی که چند دهه در کشور بوده است حل شود، ادامه داد: این موضوع برای صفه در اصفهان اتفاق افتاده بود که رفع آن موقعیت خوبی برای مردم و گردشگران فراهم می‌کرد؛ خط دوم تله کابین مشکلاتی داشت که در محل حل شد و مردم می‌توانند از یک ابنیه تاریخی استفاده کنند.

ضرغامی همچنین بر لزوم توجه به گردشگری سلامت در اصفهان، محرومیت‌زدایی و حل تعارض ناشی از زمین‌های وقفی حصه و ارتقای امکانات اولیه و خدمات در بهارستان که خواسته ساکنان آن است تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بیمه فعالان صنایع دستی فوق‌العاده مهم است، گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فقط ۴۴ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه هستند و این در حالی است که این کمترین حق انهاست.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha