۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
تصویب ۲۱۷ مصوبه عمرانی در سفر هیئت دولت به اصفهان
معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد؛

تصویب ۲۱۷ مصوبه عمرانی در سفر هیئت دولت به اصفهان

اصفهان - مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۲۱۷ مصوبه عمرانی در سفر هیئت دولت به اصفهان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صولت مرتضوی شامگاه پنج شنبه با حضور در شورای اداری استان اصفهان که در حاشیه سفر هیئت دولت به این استان برگزار شد، به قابلیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان اشاره و اظهار کرد: نارسایی‌ها و مشکلات استان‌ها در سفرهای استانی تصمیم‌گیری و متناسب با مقدورات کشور تامین منابع می‌شود.

وی افزود: اصفهان یکی از کم‌نظیرترین استان‌های کشور بوده و قابلیت‌های بسیار متنوعی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها منابع انسانی شاخص و کارآمد و اثرگذار است که نه تنها جعرافیای ایران اسلامی بلکه در سطح جهان شاخص است..

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه اصفهان یکی از مولدترین استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: این استان ۹ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی دارد، ۴۵ درصد تولید فولاد، ۱۵ درصد از تولید ناخالص صنعت، ۴۵ درصد از صنایع ساختمانی و سنگ، ۵۵ درصد مصنوعات طلای، ۲۰ درصد از فراورده‌های نفتی کشور در این استان است.

مرتضوی گفت: ۱۰ درصد نیروی کار، ۷۰ درصد تولید بافت فرش ذی‌قیمت، ۴۵ درصد صنعت نساجی، ۱۰ درصد از بنگاههای اقتصادی و ۲۵ درصد از تجهیزات پزشکی و دارویی کشور در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: اصفهان در تمام شاخص‌ها اول تا سوم کشور قرار دارد و در صنایع دستی دنیا بعد از کیپور هند دومین مقام را دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور به مصوبات سفر اشاره و اضافه کرد: در این سفر با ۳۰ دستگاه مصوبه داشتیم که در مجموع ۲۱۷ مصوبه عمرانی شد. حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است که مصوبات زیربنایی ۴۵، بهداشت ۳۳، آب و خاک و کشاورزی ۴۲، رفاهی و اجتماعی ۲۶، اشتغال هشت، فرهنگی، اموزشی و رزشی ۵۳ و سایر حوزه‌ها ۹ نصوبه را شامل می‌شود.

گفتنی است وی در پایان درخصوص احیای زاینده‌رود به خواندن دو بیت از سعدی با مضمون لزوم صرفه‌جویی بسنده کرد که با توجه به تلاش خود رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برای دلگرم کردن مردم اصفهان به تحقق خواسته بحق خود و با توجه به مضمون بی ربط آن تعجب حضار و مسئولان را برانگیخت.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha