۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
ایران درباره انرژی هسته‌ای بیش از تعهدات خود شفاف‌سازی کرد| ادامه همکاری با آژانس
رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران درباره انرژی هسته‌ای بیش از تعهدات خود شفاف‌سازی کرد| ادامه همکاری با آژانس

اصفهان - اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در ارتباط با انرژی هسته‌ای بیش از تعهدات خود شفاف‌سازی کرد، گفت: دوربین های اضافه در مراکز هسته ای در مقابل بدعهدی طرف غربی جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار بازار محمد اسلامی در حاشیه سفر خود به نطنز عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است، اظهار داشت: در ایران فقط حدود سه درصد ظرفیت هسته ای دنیا وجود دارد ولی با این وجود بیش از ۲۵ درصد بازرسی ها از تاسیسات اتمی ایران انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که بر علیه فعالیت های هسته ای ایران جنجال می کنند خود کمتر تن به این بازرسی ها داده اند، ابراز داشت: متاسفانه این کشورها با فرافکنی و فشار می خواهند تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران تعطیل شود و این در حالی است که ایران بیش از تعهدات خود هم حتی شفاف سازی کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به جمع آوری دوربین های اضافه از تاسیسات هسته ای ایران تصریح کرد: این دوربین ها در قالب برجام نصب شده بود که بعد از بدعهدی و پیمان شکنی طرف غربی این دوربین ها جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه فشار و جنجال های طرف غربی راه به جایی نمی برد، گفت: در حال حاضر هم اگر طرف مقابل به تعهدات قبل خود بازگردد ما هم تعهدات برجامی خود را انجام می دهیم.

همکاری با آژانس انرژی اتمی ادامه دارد
اسلامی با اشاره به اینکه ما همچنان همکاری های خود را با آژانس انرژی اتمی ادامه می دهیم، افزود: متاسفانه طرف های مقابل اسیر توهمات و دروغ پردازی های افراد و دولت هایی خارج از طرف های برجام می شوند و این باعث می شود که طرف غربی نتواند تصمیم درست در جهت تامین منافع تمام طرفهای درگیر بگیرد.

بردن پرونده ایران به شورای حکام هیچ فایده ای ندارد
وی با اشاره به اینکه ایران به هیچ عنوان از حق مسلم خود کوتاه نمی آید، تاکید کرد: غربی ها می دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام هیچ فایده ای ندارد چراکه ایران به صورت حقوقی و کاملا مستدل پاسخ طرف های غربی را می دهد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha