۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
احیای زاینده‌رود مهم‌ترین اولویت دولت است| صنایع در مسیر بازچرخانی آب
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

احیای زاینده‌رود مهم‌ترین اولویت دولت است| صنایع در مسیر بازچرخانی آب

اصفهان - سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی از مطالبات جدی مردم اصفهان برای تامین آب شرب، کشاورزی و محیط زیست اظهار داشت: احیای زاینده رود یکی از مهمترین اولویت های دولت است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سلاجقه بعدازظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به لنجان و مبارکه ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از مطالبات جدی مردم اصفهان در تامین آب زاینده رود اظهار داشت: این موضوع یکی از مهمترین اولویت های دولت و می توان گفت مهمترین اولویت در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه لازم است برای این موضوع یک طرح و برنامه کاملا تهیه و تدوین شود، ابراز داشت: این طرح باید برای حوضه آبریز زاینده رود ارائه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بحران آب در کشور و سطح جهان و لزوم مدیریت مصرف آب به خصوص در بخش صنایع تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات موثری مقامات استان اصفهان صنایع این استان به سمت بازچرخانی حرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از صنایع اصفهان به طور کامل آب را بازچرخانی می کنند، گفت: این موضوع علاوه بر کاهش هزینه ها صرفه جویی در مصرف آب را در پی داشته است.

حفر چاه‌های آب غیر قانونی از مهمترین معضلات محیط زیستی
سلاجقه یکی از مهمترین معضلات کنونی را حفر چاه های آب غیر قانونی دانست و خاطرنشان کرد: این چاه ها علاوه بر اینکه غیرقانونی است سبب خشک شدن سفره های آب زیرزمینی و به تبع آن فرونشست زمین می شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان هم لازم است در زمینه اصلاح الگوی کشت اقدامات موثری انجام دهند، خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر توسعه اقتصادی برای کشاورزان رونق تولید و افزایش اشتغال را نیز در بر دارد.

حقابه محیط زیستی تالاب گاوخونی مورد توجه باشد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برای آب زاینده رود باید حقابه محیط زیستی و معبر عبوری از اصفهان تا تالاب گاوخونی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: ۶۰ کیلومتر از رود زاینده رود در شهرستان لنجان است و نبود آب مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha