۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰
گرانی نهاده‌های ساختمانی به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

گرانی نهاده‌های ساختمانی به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گرانی نهاده‌های ساختمانی به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده است گفت: تداوم گرانی در مصالح ساختمانی مانع تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری با اشاره به گرانی مصالح ساختمانی گفـت: متاسفانه مجددا در بازار شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد هستیم، بخشی از این گرانی به دلیل تصمیم دولت برای قطع برق کارخانه‌ها با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از قطع برق خانگی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل بی‌توجهی دولت به مدیریت بازار، اعمال محدودیت در سهم انرژی کارخانه‌ها و قطع برق صنایع، تولید نهاده‌های ساختمانی کاهش و قیمت مصالح ساختمانی رشد افسارگسیخته‌ای را تجربه کرد، امسال نیز علی رغم داشتن تجربه تلخ سال گذشته و هشدارهای متعدد شاهد اجرای همان رویه سابق هستیم.

ایری با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان قطعی برق را به بهانه ای برای افزایش قیمت تبدیل می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه نبود نظارت بر بازار موجب شده برخی افراد ازشرایط موجود سوء استفاده کنند دولت نباید اجازه دهد بیش از این نهاده‌های ساختمانی وارد بورس بازی و دلالی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر که دولت مسئولیت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را برعهده دارد باید بیش از پیش بر بازار نظارت کرده و مانع نوسانات در بازار مصالح ساختمانی شود. گرانی نهاده‌های ساختمانی از جمله سیمان و فولاد به کابوسی برای سازندگان تبدیل شده و به شدت آنها را تحت فشار قرار می‌دهد، تداوم چنین امری مانع تحقق وعده ساخت مساکن حمایتی می‌شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha