۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
طرح آبخیزداری شالیزارهای شمال اجرا می شود/ آغاز کشت قراردادی مرکبات
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

طرح آبخیزداری شالیزارهای شمال اجرا می شود/ آغاز کشت قراردادی مرکبات

ساری- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح آبخیزداری مزارع برنج شمال کشور در سطح ۶۰۰ هزار هکتار عملیاتی و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل قادری فر عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از نمونه های برتر کشاورزی مازندران در جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طرح آبخیزداری مزارع برنج اجرا می شود، گفت: این طرح در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع شمال کشور عملیاتی می شود.

وی با عنوان اینکه طرح آبخیزداری مزارع برنج توسط قرارگاه سازندگی سپاه اجرا می شود، گفت: با اجرای این طرح واردات ۱.۲ میلیون تنی برنج نصف می شود.

وی با اشاره به اجرای موفق و استقبال کشاورزان شمال از کشت قراردادی برنج، گفت: این طرح چندماه آینده در زمینه مرکبات شمال نیز اجرایی و عملیاتی می شود.

قادری فر با عنوان اینکه کشت قراردادی برنج در تامین نهاده ها و رفع دغدغه کشاورزان برای فروش محصولات موفق بوده است، افزود: همچنین سبب حذف واسطه ها می شود زیرا کشاورزان محصول خود را سال قبل به قیمت یک سوم نرخ کنونی به فروش رساندند.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: طرح کشت قراردادی مرکبات سبب افزایش ۲۰ درصدی تولید می شود و این طرح از یک ماه آینده کلید خواهد خورد.

وی گام بعدی آزادسازی یارانه ها را صیانت از نظام تولید ذکر کرد و گفت: تسیهلات ارزان قیمت، تامین بذر، تامین نهاده های کشاورزی از جمله برنامه ها است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha