۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
یک بام و دو هوای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

یک بام و دو هوای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با مشکل مواجه است، حال در این وضعیت نه تنها اعتباری برای صندوق در نظر گرفته نمی شود، بلکه طلب های به حق آن ها نیز تسویه نمی شود.

به گزارش بازار شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر لزوم افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: مجلس در بودجه سال جدید اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری قرار داد، اما متأسفانه از این میزان بودجه، اعتباری برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری و لشکری حقوق کمتری دریافت می کنند و این مسئله موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای این خانوارها شده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای قانون افزایش حداقلی حقوق بازنشستگان و شاغلان، افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۹، حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد که این قانون مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی، بازنشستگان لشکری و کشوری بوده، اما متأسفانه این قانون را به درستی اجرایی نکرده است.

نادری ادامه داد: تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با مشکل مواجه است، حال در این وضعیت نه تنها اعتباری برای صندوق در نظر گرفته نمی شود، بلکه طلب های به حق آن ها نیز تسویه نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید یک بار برای همیشه مشکل مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و عدم افزایش حقوق آن ها را حل کند، در غیر این صورت قطعا مجلس اقدامات مقتضی را صورت خواهد داد.

کد خبر: ۱۵٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی رضا US ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 0
      سلام برشما در اطلاعیه ای فرمودید که حقوق کارگران ۳۳درصد اضاف شده است درست میفرمایید با تمام سنوات ودوفرزند به ۲۸۰۰ وفردی که تازه قراردادمنعقد میکند به ۲۴۳۹ هزارتومان میرسد ولی مخالفت اصلی نمایندگان کارگران به خاطرحقوق مستمری بگیران که همان زنان بی سرپرست بافرزند یتیم هستند و بازنشستگانی که با ۳۰ سال زحمت براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل دستمزد یک کارگر را دریافت میکنند بود که با تمام سنوات به ۲۱۳۰ و یک مستمری بگیر به ۲۰۵۰ میرسد جالب این است که حق فرزند بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۵ هزار تومان و کارگران۱۸۳هزار تومان و حق مسکن این قشر ۶۰هزار تومان کارگران ۱۰۰ تومان است و این درحالی است که در بهمن ماه به اصل حقوق معلمان ۵۰ درصد اضاف شد و در سال جدید به همان حقوق ۱۵ درصد حال با تمام این اوصاف دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی نمیپردازد که حقوق بازشستگان و مستمری بگیران خود را همسان سازی کندتا همانندبازنشستگان کشوری و لشکری به ۲۸۰۰ تومان برسد در همین جا از تمام دست مسئولانی که میتوانند به این قشر‌کمک کنند و خصوصا از نمایندگان مجلس استدعا دارم به این اختلاف فاحش رسیدگی کرده و صدای
    • محمد IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      سلام پدر من با سختی کار ۳۲سال خدمت بازنشسته شدن اما کل دریافتیش ۱میلیونو ۶۰۰تومنه خدایی این عدالته؟این حقه! من خواهش دارم همون طوری که حقوق یه سری ارگان ها بصورت نجومی بالا میره بفکر مستمر بگیران هم باشین اینا هم زحمت کشیدن ازتون خواهش دادم کمتر پدران مارو شرمنده زن و بچشون بکنینبکنین،عدالت رو برقرار بکنین
    • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      1 0
      دیروز تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تسری اعتبارات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به بازنشستگان به آقای روحانی نامه نوشتند...تا اینجای کار می گوییم دست شما درد نکند اما متاسفانه بار دیگر در این نامه بازنشستگان تامین اجتماعی نادیده گرفته شده اند! ....و این نمایندگان تنها برای بازنشستگان "کشوری "در خواست افزایش حقوق50درصد نمودند و در این نامه به صراحت گفته شده است با توجه به افزایش75درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در خواست می شود مانند کارمندان عادی، 50درصددیگر به حقوقشان اضافه شود !!!!! یعنی اگر این50درصد هم مورد موافقت قرار بگیرد که حتما می گیرد (چون همگی مدیران ونمایندگان و بزرگان تحت پوشش بیمه کشوری و یا لشکری هستند. وبرای تامین آتیه خود این افزایش را اعمال خواهند کرد)بازنشسته کشوری امسال چیزی حدود100درصد افزایش حقوق خواهد داشت!! ومتاسفانه باز هم سر بازنشستگان تامین اجتماعی بی کلاه می ماند که هنوز یک ریال به حقوقشان اضافه نشده است! یک نفر باید به حضرات و خبرگزاری ها و صدا و سیماو.. بفهماند که آقایان؛ بازنشستگان تامین اجتماعی بنابر دلایلی نادیده گرفته شده اند..لطفا این همه تبعیض
    • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      حداقل بیمه تکمیلی انجام شود
    • محمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 0
      شما را به خدا به داد بازنشستگان تامین اجتماعی برسید امسال کارمندان دولت۶۵درصد افزایش حقوق داشتند و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هم همسان سازی شد گویا بازنشستگان تامین اجتماعی در این میان اضافه هستند! مرتب می گویند تعداد تامین اجتماعی ها زیاد است! آقا جان مگر ما حق بیمه نپرداخته ایم؟ مگر ما هموطن شما نیستیم؟ مگرما زیر بار گرانی کمرمان نشکسته است؟ بخدا بس کنید این همه تبعیض وبی عدالتی را. درست است که نه در میان دولت و نه نمایندگان و جایی دیگر پشتیبانی نداریم اما یادتان باشد ان بالا خدایی است که یاری گر مظلومان است…این همه ظلم نکنید