۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
دولت سرعت تورم را کاهش داد/ سیاست‌های بانکی و مالیاتی شتاب می‌گیرد
وزیر اقتصاد:

دولت سرعت تورم را کاهش داد/ سیاست‌های بانکی و مالیاتی شتاب می‌گیرد

اصفهان - خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: وابستگی کشور به کالاهای اساسی اقتصاد ما را آسیب‌پذیر و شکننده کرد؛ باید در حوزه سیاست‌های بانکی و مالیاتی و ساختار بودجه‌ای کشور همت جدی و حرکت شتابان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیداحسان خاندوزی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار با بیان اینکه کشور در وضعیت نابسامان اقتصادی به سر می‌برد، اظهار کرد: بسیاری از اصلاحات باقی مانده از سال‌های گذشته باید اکنون دنبال شود زیرا با انباشت اقدامات انجام نشده مواجهیم.

وی افزود: وابستگی کشور به کالاهای اساسی اقتصاد ما را آسیب‌پذیر و شکننده کرد و ا باید در حوزه سیاست‌های بانکی و مالیاتی و ساختار بودجه‌ای کشور همت جدی و حرکت شتابان شکل بگیرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اجرای اصلاحات اقتصادی در کشور با افزایش قیمت در بازارهای جهانی و نوسان در بازارهای بین‌المللی همزمان شد، تصریح کرد: دولت در ۶ شش ماه نخست فعالیت خود توانست به صورت متمرکز و با هدف کنترل ثبات اقتصادی، از تورمی که از تابستان سال گذشته به وجود آمده بود، بکاهد و اکنون ثبات خوبی در بازار ارز خورده است.

وی گفت: مردم نگران افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی بازار نباشند زیرا با دستور رئیس‌جمهور این مسائل با سیاست‌های معیشتی جبران می‌شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha