۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
ابلاغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ابلاغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت استان بوشهر

بوشهر- درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از ابلاغ بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر در سال گذشته خبر داد.

علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین اعتبارات پروژه‌های مختلف در استان از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت استان است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

وی افزود: توزیع تخصیصی شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر در سال گذشته بالغ بر ۴۸۳ میلیارد تومان بوده که شامل اعتبارات استانی و نفت و اعتبارات متوازن بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: البته این میزان با اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات محرومیت زدایی و ...به ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

درویشی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۵۱۲ میلیارد تومان در حوزه‌های بهداشت و راه روستایی و آبخیزداری و نوسازی مدارس به استان ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: اعتبارات سه درصد نفت و گاز در واقع معادل سه درصد از سود صادرات نفت و گاز است که به استان بوشهر می‌رسد.

درویشی تصریح کرد: قانون اعتبارات متوازن نیز در راستای متوازن سازی شاخص‌ها در استان‌ها تخصیص می‌یابد.

وی در ارتباط با اعتبارات ارزش افزوده نیز بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که ۳ درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌رسد و ۲۷ صدم درصد نیز به توسعه فضاهای ورزشی اختصاص دارد که در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان و نوسازی مدارس است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ابراز داشت: اعتبارات فضاهای ورزشی استان در یکسال اخیر بیش از ۸۸ میلیارد تومان بوده که ۳۱ میلیارد تخصیص یافته است.

درویشی گفت: اعتبارات تعهدات سفر ریاست جمهوری نیز ۵۷ میلیارد بوده که ۳۵ میلیارد تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی در اختیار وزارتخانه‌ها است و تنها ۲۰ درصد در اختیار استان‌هاست و در واقع ۴ برابر اعتباراتی که در استان داریم، از مرکز می‌توانیم جذب کنیم.

درویشی افزود: در سال گذشته مجموعا ۲ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر ابلاغ شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha