۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
نیاز به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه
معاون راهداری کشور خبر داد

نیاز به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه

زنحان- معاون توسعه مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور،گفت: سالیانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راههای روستایی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد تیموری شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، از تشکیل قرارگاه مرکز اربعین در سازمان راهداری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از ۵ میلیون نفر به کربلا جابه جا شوند.

وی اظهار کرد: همچنین جابه جایی این تعداد زائر سخت است چرا که در زمان برگشت هم ۱۰ میلیون نفر جابه جا خواهند شد و باید مدیریت کرد.

معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در ساختارها مشکل داریم و امروز مشکل اصلی ما نبود اعتبارات مناسب و پایدار است.

تیموری با بیان اینکه سالیانه برای نگهداری و ایمن سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راههای روستایی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است،ابراز کرد: در بهترین شرایط نیز زیر ۳۰ هزار میلیارد تومان پول داریم.

وی افزود: بیش از ۵۰۵ میلیون تن بار در سال توسط ناوگان جاده‌ای جا به جا می‌شود و این میزان بار توسط ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون جابه جا می‌شود.

معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون نفر در سال توسط ۳۶ هزار ناوگان حمل و نقل مسافربری جا به جا می‌شود و طی سال گذشته ۹.۳ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای به صورت ترانزیت جابه جا شده است.

تیموری تاکید کرد: هزار شرکت حمل و نقل بین المللی با ۶۱۰ هزار راننده حرفه‌ای که کارت هوشمند دارند در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹ درصد ارزش افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود، افزود: ۹۰ درصد از جابه جایی بار مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور متذکر شد: در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی جابه جایی محدود است.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha