۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
 اطلاعات موجود از جاماندگان سهام عدالت جامع نیست
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس:

اطلاعات موجود از جاماندگان سهام عدالت جامع نیست

سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس، گفت: باید برای تعیین تکلیف جاماندگان نیز مدل جدیدی ارائه شود زیرا اطلاعات و ارقام موجود جامع نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی سعادتی بیشه سری رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (چهارشنبه ۲۵ خردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، وزیر امور اقتصاد و دارای، رئیس سازمان خصوصی سازی، نمایندگان دادستانی، بازرسی کل کشور، نمایندگان نهادهای امنیتی، نظارتی، اطلاعاتی و سایر نهادها، گفت: این نشست با توجه به مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در راستای تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی اقدامات وزارت امور اقتصاد و دارای، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، ریاست جمهور قبل و سایر نهادهای مرتبط در عدم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و سه فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع گسترش فرهنگ تعاون، اقتصاد مردم محور و لزوم فعال کردن سرمایه گذاری‌های مردم در سطح استان‌ها و شهرستان ها و کوتاه کردن دست دولتی‌ها از سهام عدالت و تعیین تکلیف متوفیان و جاماندگان از سهام عدالت شکل گرفت.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به فعل و انفعالات سهام عدالت در کل کشور و روی زمین ماندن آن طی ۱۵ سال گذشته قصد داریم به راهکاری فراگیر برای برون رفت از مشکلات این حوزه دست پیدا کنیم تا عقب ماندگی های گذشته را نیز جبران کند. موضوع اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تقویت و گسترش تعاونی‌ها و مردمی کردن اقتصاد، موضوع رشد اقتصادی شهرستان‌ها و استان‌ها، کوتاه کردن دست دولتی‌ها از جیب مردم، آزادسازی سهام عدالت و لزوم ایجاد سازوکار و ارائه مدل پیشنهادی جهت حفظ سهام و سرمایه سهامداران سهام عدالت اهمیت بسیار زیادی دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: بر اساس آمار دریافت شده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های که بخشی از آن متعلق به متوفیان و افرادی که شماره شبا اعلام نکرده اند در خزانه مسکوت مانده است که باید کمیته حقیقت یاب بررسی این موضوع را نیز در دستور کار خود قرار دهد و تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه نهادهای مردمی نیز از جمله شرکت‌ها و کانون‌های سرمایه گذاری نیز در نشست امروز حضور داشتند تا نظرات و ایده‌های آنها را نیز دریافت کنیم، گفت: در اولین فرصت کمیته حقیقت یاب شکل می‌گیرد تا دلایل عدم اقدام در راستای اجرای قوانین و فرامین مقام معظم رهبری در زمینه سهام عدالت و مردمی سازی اقتصاد را پیگیری کند.

سعادتی بیشه سری، عنوان کرد: در نشست امروز مقرر شد با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون‌های جهش تولید، اصل نودم قانون اساسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیت ملی و سیاست خارجی و فراکسیون سهام عدالت کمیته مشترکی تشکیل و در مباحث حوزه اقتصادی بررسی اجرایی داشته باشد، همچنین باید از اقدامات افرادی که قصد دارند موضوعات حوزه سهام عدالت را به صورت دولتی مدیریت کنند جلوگیری شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مدل جدیدی در نحوه مدیریت سهام عدالت ارائه شود، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: باید برای تعیین تکلیف جاماندگان مدل‌هایی ارائه شود زیرا اطلاعات و ارقام موجود جامع نیست. همچنین به منظور نظارت، مدیریت و اداره سهام عدالت نیز به مدل جدیدی نیاز داریم.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد دستگاه‌های امنیتی مانند وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خصوص سهام عدالت گزارش‌های خود را به شورای سران قوا ارائه کنند، افزود: نشست امروز بسیار کاربردی بود که امیدواریم سرآغاز تصمیمات عملیاتی و به نفع ۴۹ میلیون نفر سهام دار عدالت و تعیین تکلیف جاماندگان باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرایی شدن فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مردم را در حوزه‌های اقتصادی مشارکت دهیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha