۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
تاثیر فروش ۴۷.۵ میلیارد تومانی دیران به پخش
بازار خبر داد؛

تاثیر فروش ۴۷.۵ میلیارد تومانی دیران به پخش

فروش ۴۷.۵ میلیاردی دیران به پخش البرز باعث شد تا در گزارش سه ماهه به ازای هر سهم بیش از ۲۴ تومان سود شناسایی کند در حالی که در صورت های مالی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ منتهی به ازای هر سهم ۷۵ تومان سود ساخته بود.

بازار؛ گروه بورس: شرکت ایران دارو با نماد دیران از تاریخ ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تا تقریبا ابتدای خرداد ۱۴۰۱ حدود ۴۷.۵ میلیارد تومان محصولات دارویی به شرکت پخش البرز از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری البرز فروخته است. طبق ماده ۱۱ دستورالعمل سازمان بورس مبنی بر الزام افشای اطلاعات و معاملات مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت که ارزش آن معادل یا بیش از ۵ درصد دارایی های ناشر است باید اطلاع رسانی شود.

فروش محصولات دارویی به شرکت پخش البرز باعث شده تا در گزارش سه ماهه شرکت به ازای هر سهم بیش از ۲۴ تومان سود شناسایی کند در حالی که در صورت های مالی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ منتهی به ۳۰ آذر این شرکت به ازای هر سهم حدود ۷۵ تومان سود ساخته بود، از این رو پیش بینی می شود در صورت های مالی سال جاری این شرکت بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال مالی اخیر سود شناسایی کند

فروش محصولات دارویی به شرکت پخش البرز باعث شده تا در گزارش سه ماهه شرکت به ازای هر سهم بیش از ۲۴ تومان سود شناسایی کند در حالی که در صورت های مالی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ منتهی به ۳۰ آذر این شرکت به ازای هر سهم حدود ۷۵ تومان سود ساخته بود، از این رو پیش بینی می شود در صورت های مالی سال جاری این شرکت بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال مالی اخیر سود شناسایی کند. در حال حاضر نماد دیران با پی بر ای ۱۹ موقعیت مناسبی برای رشد سودسازی دارد و احتمالا در مجمع سال آینده پی بر ای این شرکت به زیر ۱۰ برسد، هرچند در یک سال گذشته هم نسبت به سایر نمادهای بورسی کشور عملکرد خوبی داشته و توانسته در سه ماهه بازدهی ۲۶ درصدی و در یک ساله بازدهی ۳ درصدی بر جای بگذارد.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha