۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳
مطالعات فنی شیرین سازی آب «دریای خزر» تا پایان سال کامل می شود
در گفتگو با بازار؛

مطالعات فنی شیرین سازی آب «دریای خزر» تا پایان سال کامل می شود

گرگان- حسینی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از صدور مجوز حدود ۱۶ میلیون مترمکعب برای شیرین سازی آب دریا خبرداد و گفت: مطالعات فنی شیرین سازی آب دریای خزر تا پایان سال کامل می شود.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در طرح جامع آب شرب استان حدود ۳۶ میلیون مترمکعب آب شیرین حاصل از نمک زدایی آب دریا برای تامین بخشی از کمبود آب شرب مناطق بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، گرگان و آق قلا در افق سال ۱۴۲۵ لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: براساس طرح جامع آب شرب گلستان که به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم رسیده، نیاز آب شرب استان در افق سال ۱۴۲۵ حدود ۱۸۲ میلیون مترمکعب است.

حسینی اضافه کرد: براساس مطالعات انجام شده قرار است تا حدود ۷۴ میلیون مترمکعب از منابع آب های زیرزمینی، حدود ۷۲ میلیون مترمکعب از منابع آب های سطحی پس از احداث سدهای مورد نیاز و حدود ۳۶ میلیون مترمکعب هم از طریق شیرین سازی آب دریای خزر تامین شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حال حاضر مجوز حدود ۱۶ میلیون متر مکعب برای شیرین سازی آب دریا صادر شده که بخشی از نیازهای مربوطه را تامین می کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ گزارش توجیهی و اقتصادی شیرین سازی آب دریا توسط شرکت آب منطقه ای گلستان تهیه شده است، گفت: این گزارش در حال حاضر در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حال بررسی برای فراخوان جذب سرمایه گذار است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: همچنین مطالعات فنی شیرین سازی آب دریا شامل تاسیسات آبگیری از دریای خزر و نحوه شیرین سازی آب و خط انتقال به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای گلستان توسط گروه های مطالعاتی ذیصلاح در شرکت مهندسین مشاور در حال انجام است و تا پایان سال ۱۴۰۱ برای طی مراحل بعدی به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال می شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha