۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
 موافقت با ایجاد مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد
در دیدار هیات تجاری ترکمنستان با وزیر صمت مطرح شد

موافقت با ایجاد مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد

در دیدار معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه راه یک‌ساله همکاری‌ها تشکیل و مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد ایجاد شود.

به گزارش بازار، یک هیات بلندپایه اقتصادی ترکمنستان به ریاست «باتیر آتدایف» معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان عصر امروز سه‌شنبه با حضور در محل وزارت «صنعت، معدن و تجارت» کشورمان، با «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صمت کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تأکید طرفین بر حمایت از بازرگانان دو کشور در راستای تسهیل و تسریع روابط تجاری، مقرر شد کارگروهی برای ترسیم نقشه راه یک‌ساله همکاری‌ها تشکیل و مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد ایجاد شود.

وزیر صمت در استقبال از پیشنهادات معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان مبنی بر ایجاد مرکز تجاری مشترک، گفت: ما در ۱۶ کشور مرکز تجاری ایجاد کردیم و این روشی مناسب برای گسترش روابط اقتصادی است.

وی بر تعریف برنامه عملیاتی برای فعالیت‌های تجاری دو کشور تأکید کرد تا محصولات و کالاها برای واردات و صادرات تعیین شود.

معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان نیز در این دیدار گفت: در ایران قبلاً نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شد که به دلایل مختلفی لغو شد. ما درخواست می‌کنیم نمایشگاه‌ها دوباره برگزار شود. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم توافقنامه‌ای برای افزایش روابط تجاری دو کشور امضا شود. پیشنهادانی نیز در حوزه بازارهای مرزی ارائه شده است.

براساس این گزارش، عمده همکاری‌های تجاری بین دو کشور در حوزه ساختمان‌سازی و صادرات محصولات ساختمانی از ایران به ترکمنستان است و مقامات دو کشور در این دیدار تأکید کردند تا فعالیت‌ها در این حوزه را گسترش دهند. همچنین طرفین بر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و ازسرگیری روابط اقتصادی پویا تاکید کردند.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha