۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
افزایش ۴۰ درصدی جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در روسیه
یک موسسه تحقیقات حقوقی گزارش داد؛

افزایش ۴۰ درصدی جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در روسیه

با افزایش فعالیت رمزارزها در روسیه و نزدیک شدن آنها به قانونی شدن در این کشور، همزمان خبرها حاکی از افزایش ۴۰ درصدی پرونده های مجرمانه مرتبط با ارزهای دیجیتال در روسیه است.

به گزارش بازار، با افزایش فعالیت رمزارزها در روسیه و نزدیک شدن آنها به قانونی شدن در این کشور، همزمان خبرها حاکی از افزایش ۴۰ درصدی پرونده های مجرمانه مرتبط با ارزهای دیجیتال در روسیه است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری ایزوستیا، محققان گروه امنیت سایبری RTM گزارشی تهیه کردند که نشان می‌دهد سال گذشته ۱۵۳۱ پرونده حقوقی مربوط به دارایی‌های دیجیتال و رمزارزی در دادگاه های روسیه به ثبت رسیده است. با اینحال، تمامی این موارد مربوط به جرایم مرتبط با کلاهبرداری نبوده و موضوعات مختلفی چون مبادرت به بزه در تبادل کریپتو گرفته تا استخراج غیرقانونی کریپتو را نیز در بر می گیرد.

از ۵۷۷ پرونده مدنی، بیشتر آنها «ادعای بازیابی رمزارزهای گمشده» و هدایت افراد به سمت خرید ارزهای دیجیتال تقلبی بوده است. در بیشتر موارد، به نظر می‌رسد که این نمونه‌هایی از کلاهبرداری در مقیاس کوچک باشد، که به موجب آن دلال‌ها (یا کارگزاران جعلی) برای انجام خریدهای رمزارزی از طرف مشتریان خود، هزینه بیش از حد ارزش واقعی ارز از مشتریان خود دریافت کرده‌اند.

همچنین در ۷۳۸ مورد ثبت شده مرتبط با مواد مخدر در روسیه، محققان معتقدند که مجرمان برای حفظ ناشناس بودن خود به این روش پرداخت متوسل شده اند.

با افزایش استفاده و معامله ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف جهان، اکنون آنچه بیش از پیش احساس می شود، لزوم قانونگذاری و حمایت از سرمایه گذاران در بخش های مختلف این صنعت است.

کد خبر: ۱۵۶٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha